زون غرب آسیا 3.1 :ایدنی قهرمان شد، ژو چن و پورکاشیان هم امتیاز شدند اما ژو چن قهرمان شد

تاریخ ثبت: 1394/02/29

دور پایانی مسابقات قهرمانی منطقه غرب آسیا

ایدنی قهرمان شد، ژو چن و پورکاشیان هم امتیاز شدند اما ژو چن قهرمان شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در دور پایانی مسابقات قهرمانی زون منطقه غرب آسیا که ساعتی پیش به پایان رسید، پویا ایدنی با 8 امتیاز از 9 بازی قهرمان، احسان قائم مقامی با 7.۵ امتیاز نایب قهرمان،بشير القديمي با 6 امتیاز سومشد.

در بخش بانوان،ژو چن از قطر با 8 امتیاز قهرمان، آتوسا پورکاشیان با 8 امتیاز نایب قهرمان و میترا حجازی پور با 7.5 امتیاز سوم شد.

گفتنی است تیم کشورمان فردا ساعت 17:50 از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران می شود.

مسابقات قهرمانی منطقه غرب آسیا (زون 3.1) از 27 اردیبهشت لغایت 3 خردادماه در مسقط عمان با حضور 34 بازیکن از 12 کشور بحرین, ایران, عراق, عربستان سعودی, کویت, لبنان, عمان, فلسطین, قطر, سوریه, امارات متحده عربی و یمن برگزار شد.

دور نهم (پایانی):

در بخش مردان استاد بزرگ ایدنی با مهره سیاه مقابل عطاءاله تمرا از کشور فلسطین بازی کرد.

 سفید سعی در بسته نگاه داشتن بازی و ایجاد یک وضعیت آرام داشت و با تعویض فیل سفید روی خویش در مقابل اسب ایدنی پیاده های ایدنی را دو پشته نمود اما ایدنی که عطش سیری ناپذيری برای پیروزی دارد به سرعت دست بکار انجام یک حمله جناحی به شاه حریف شد پیاده ها را به پیش راند و به سبک بازی هندی شاه ابتدا در جناح شاه با پیاده هایش فضا گرفت و بعد از آن سوارها را از پشت پیاده ها وارد کارزار نمود.

تنها چاره سفید که حمله متقابلی را در مرکز و یا جناح شاه میسر نداشت سعی در کند ساختن حمله حریف بود اما مقاومت در مقابل این حمله میسر نبود و هر چند سفید موفق شد اکثر سوارها از جمله وزیر را تعویض کند ولی سفید امکان دفاع از پایه زنجیر پیاده ای خویش را نداشت، سیاه یک پیاده پیش افتاد و حملات متداومی نیز بر علیه دیگر پیاده های سفید داشت.

 حریف فلسطینی وقتی پیاده بعدای اش هم در حال سقوط است تسلیم شد.

به این ترتیب پویا ایدنی با ۸ امتیاز از ۹ بازی به کار خود پایان داد و قهرمان منطقه غرب آسیا در سال ۲۰۱۵ شد و از طرف این منطقه جواز حضور در مسابقات جام جهانی شطرنج که شهریور ماه امسال با حضور ۱۲۸ شطرنج باز برتر جهان در شهر باکو  کشور آذربایجان برگزار خواهد شد را دریافت نمود.

ایدنی در این مسابقات عملکردی معادل ۲۶۸۱ داشت و ۱۵ واحد به ریتینگ خود افزود و در فهرست بعدی به مرز ریتینگ ۲۵۴۰ خواهد رسید.

در میز دوم استاد بزرگ احسان قائم مقامی با مهره سیاه مقابل ایاد ماهر از کشور بحرین با  ریتینگ ۲۱۵۳ بازی داشت ایاد ماهر سالها پیش در المپیاد جهانی شطرنج مدال طلای میز پنج را کسب کرده بود و به همراه برادرش حسین ایاد در اکثر مسابقات آسیایی به عنوان نماینده بحرین شرکت می کنند.

ایاد ماهر بازی را با پیاده وزیر آغاز کرد و احسان مطابق معمول تمایلش را برای شروع نیمزو هندی نشان داد سفید برای اجتناب از شروع نیمزو هندی، اسب جناح شاهش را خارج ساخت و سیاه به شاخه بوگو هندی متوسل شد.

فیلهای سیاه رو در همان ابتدای بازی تعویض شدند و همچنین دو طرف در حرکت ۱۸ وزیرهایشان را تعویض کردند اما سیاه موفق شد به پیاده های ضعیف شده سفید فشار آورد. سیاه یک پیاده عقب افتاد اما فشار همچنان باقی ماند.

 و سیاه وقتی دید یک پیاده دیگر هم عقب خواهد افتاد خود تسلیم شد.

قائم مقامی عملکردی معادل ۲۵۹۹ داشت و ۷ واحد ریتینگ به ریتینگ خود افزود.

در میز سوم استاد بزرگ پوریا درینی با مهره سیاه مقابل استاد بین المللی نزاد حسین عزیز از قطر بازی کرد.

نزاد حسین بازیکن چهارم قطر پس از المظیحکی, محمد سید و ژو چن می باشد و در المپیاد اخیر تیم قطر موفق شد نتایج بسیار خوبی کسب نماید و حتی ۳ پله بالاتر از تیم ایران در رده ۴۵ قرار گیرد.

نزاد حسین بازی را با پیاده وزیر آغاز کرد و سیاه دفاع هندی وزیر را برگزید هر دو طرف حرکات مرسوم این شروع را بازی کردند اما سفید که یک پیاده رونده مرکزی پیدا کرده بود موفق نشد پیاده خود را حفظ نماید و سیاه با تعویض سوارها راه حمله به این سوار را برای خود بازی کرد و در آخر بازی رخ یک پیاده جلو میافتاد 

اما نزاد پیاده را به بهترین شکل پس نداد و اجازه داد سیاه یک پیاده خطرناک دیگر هم داشته باشد و تکنیک درینی در این وضعیت بی نظیر بود.

درینی با این پیروزی ۶ امتیازه شد و به همراه القدیمی از یمن در مقام سوم و چهارم شریک شد اما چون در رویارویی مستقیم از حریف یمنی شکست خورده بود به مقام چهارم رسید.

رده بندی نهایی:

پویا ایدنی ۸ امتیاز از ۹ بازی اول

احسان قائم مقامی ۷.۵ امتیاز دوم

بشیر القدیمی از یمن  و پوریا درینی با ۶ امتیاز سوم و چهارم

نزاد حسین قطر ۵.۵ امتیاز پنجم

عبدالستار از عراق ,‌ایتی بشیر از سوریه,  ابراهیم شهرور از لبنان با ۵ امتیاز هفتم, هشتم و نهم


در مسابقات بانوان، در این دور اتفاق غیر منتظره ای نیافتاد و بازیکنان قویتر حریفان خود را شکست دادند.

تنها عبیر علی از امارات با مهره سفید برای آتوسا پورکاشیان سعی در ایجاد مشکل نمود ولی آتوسا که از بازی دور قبل میترا حجازی پور متوجه شده بود که حریف به مراتب قویتر از ریتینگش بازی می کند و بسیار دقیق بازی کرد .

عبیر علی بازی را با پیاده شاه آغاز کرد و حمله گراند پری در مقابل دفاع سیسیلی سیاه برگزید عملا هم موفق شد حمله ترسناکی بر روی شاه سیاه ایجاد کند.

 اما پورکاشیان که بازیکنانی بسیار با تجربه و خونسرد در شرایط پیچیده است راههای دقیق دفاعی را یافت و حمله سفید به ناگاه فوروکش کرد و سوارهای پیش آمده سفید راهی برای عقب نشینی نیافتند و از دست رفتند و پس از آن سفید تسلیم گردید.

بدین ترتیب در جدول بانوان 

ژو چن از قطر و پورکاشیان با ۸ امتیاز از ۹ بازی مشترکا به مقام اول دست یافتند و از آنجا که ژو چن رویارویی مستقیم را برده بود ژو چن به عنوان نماینده منطقه غرب آسیا به مسابقات قهرمانی زنان جهان راه خواهد یافت.

میترا حجازی پور با ۷.۵ امتیاز سوم

ایمان الروفی از عراق با ۵.۵ امتیاز چهارم

افامیا میر محمود از سوریه و عبیر علی از امارت به مقام پنجم و ششم دست یافتند.

 

خبر دور هشتم

ایدنی صدرنشینی را ادامه داد، حجازی پور صدرنشینی را از دست داد

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در دور هشتم و ماقبل آخر مسابقات قهرمانی زون منطقه غرب آسیا که ساعت ۳ بعد از ظهر روز شنبه ۲ خرداد ماه برگزار شد نتایج زیر حاصل گردید.

در مسابقات آقایان، استاد بزرگ پویا ایدنی با مهره سفید مقابل استاد بین المللی احمد عبدالستار از عراق بازی کرد.


ایدنی بازی را با راندن پیاده شاه دو خانه جلو آغاز کرد و سیاه سلاح مخوف دفاع سیسیلی را برگزید.

ایدنی مطابق معمول جنگ در فضای باز را ترجیح داده اما در مقابل شاخه سیسیلی کان حریف شاخه نسبتا محکمی را انتخاب نمود و ریسک ورود به وضعیتهای قلعه جناح مخالف را که در این شاخه برای سفید توصیه نمی شود را نپذیرفت.

سفید طرف قلعه کوچک رفتند و پوریا به قصد تضعیف خانه مرکزی d5 پیاده اش را به f5 راند و سیاه مجبور به حرکت e5 شد.

سفید کنترل کامل بازی را در دست گرفت و سوارهای حریف که خانه های مهم را کنترل می کردند را به تدریج تعویض کرد برتری سفید زیاد بود ولی به دلیل حساسیت بالای بازی هر دو بازیکن عصبی بودند.


برتری سفید محرز می باشد زیرا اسب سفید در خانه d5 حاکم مطلق بازی است و بالاخره در حرکت ۲۹ سفید اسبش را در خانه مرکزی مستقر نمود و نظر به اینکه فیل سیاه روی سیاه هیچ نقشی در بازی نداشت برتری سفید قاطع به نظر می رسید سفید به شاه سیاه حمله کرد و سیاه پیاده دیگری را به خانه همرنگ فیلش راند فیل سیاه محدود تر شد سفید وزیرش را به عقب برگرداند تا راهی جدید برای حمله پیدا کند اما سیاه دیگر صبرش را از دست داد و خود اقدام به باز کردن جناح وزیر نمود چیزی که سفید آرزویش را داشت و سفید یک پیاده رونده پیدا کرد وزیرها نیز تعویض شدند و پیاده رونده سفید به سمت وزارت روان گردید. سیاه امکاناتی برای حمله به شاه سفید پیدا کرد ولی از آنجا که عملا یک سوارش هیچ نقشی در بازی نداشت  سفید براحتی حملات را دفع کرده و مجددا پیاده رونده اش را به پیش راند سیاه سعی کرد با نادیده گرفتن وزارت پیاده سفید با کمک فیل و شاه و رخ به شاه سفید حمله کند ولی ایدنی امکانات حمله ترسناک حریف را به خوبی محاسبه کرده بود و با محاسبه تک تک حرکات به موقع آخرین تیر در ترکش سیاه راه وزارت پیاده دوم خود را نیز بازی کرد

و وقتی که اولین پیاده سفید به وزارت رسید سیاه ترجیج داد از دادن دو کیش باقیمانده اجتناب کند


آخرین وضعیت بازی ایدنی - عبدالستار, کیش های سیاه کاری از پیش نخواهند برد.

اما بر روی میز دوم استاد بزرگ احسان قائم مقامی با مهره سفیده در مقابل استاد بین المللی ایتی بشیر از سوریه بازی داشت. احسان بازی را با پیاده شاه آغاز کرد بشیر دفاع مدرن را برگزید و با اهدا پیاده مرکزی حریف را مشغول به دفاع از پیاده نمود و پس از پایان گسترش شروع به فشار آوردن به پیاده مرکزی حریف نمود و نه تنها پیاده مرکزی را باز پس گرفت بلکه وضعیتی اندک بهتر را نیز برای خود بوجود آورد فیل سیاه از اسب سفید قویتر بود اما شاید سیاه به امید تساوی سوارهای باقی مانده به جز وزیرها را تعویض کرد اما احسان در اینجا کوتاه نیامد و از کوره امکان راندن پیاده های جناح وزیر برای بردن بازی استفاده کرد.

 سیاه می توانست با وزیرش به شاه سفید کیش دائم بدهد ولی با بی تجربه گی کیش های غلطی را انتخاب کرد و شاه سفید با یافتن پناهگاهی در پشت شاه حریف از تمامی کیش های می گریخت سیاه که تمام امیدها را بر باد رفته دید در آخرین کیش به وزیر حریف نیز حمله کرد به امید آنکه ….


 اما با کمی تآمل احسان خود تسلیم گردید.

در دیگر بازیهای عزیز نزاد حسین از قطر بر ابراهیم شهرور از لبنان غلبه کرد و پوریا درینی هاشم خالد از کویت را شکست داد.

به این ترتیب در پایان دور هشتم:

پویا ایدنی با ۷ امتیاز از ۸ بازی اول

احسان قائم مقامی با ۶.۵ امتیاز دوم

نزاد حسین از قطر با ۵.۵ امتیاز سوم

عبدالسطار, القدیمی و درینی با ۵ امتیاز چهارم تا ششم

در دور نهم، ایدنی با مهره سیاه به مصاف بازیکن فلسطین عطاله تمرا خواهد رفت و قائم مقامی مقابل ایاد ماهر از بحرین بازی خواهد کرد به این ترتیب مسلم است که قهرمان مسابقات یکی از این دو نماینده کشورمان خواهد بود.

در مسابقات بانوان، میترا حجازی پور که مهره سفید داشت مقابل نماینده کشور امارات عبیر علی بازی کرد پیروزی در این بازی نه تنها برای حجازی پور بلکه برای آتوسا پورکاشیان هم بسیار مهم بود زیرا اگر این سه بازیکن با یکدیگر وارد امتیاز شکنی می شدند همگی وضعیت برابری داشتند اما میترا که در این بازی تا حدودی حریف خود را دست کم گرفته بود در وسط بازی یک پیاده از دست داد.


 و هر چند برای ایجاد حمله روی جناح شاه حریف بسیار تلاش نمود ولی حریف اماراتی بسیار با دقت دفاع نمود و هر چند به نظر می رسید که سفید حمله خوبی روی شاه حریف دارد.


 اما به ناگاه سیاه وزیر سفید را در قفسی بدون منفذ گیر انداخت و با حمله مکرر به وزیر سفید او را مجبور به تساوی نمود.


در دیگر بازیها آتوسا پورکاشیان حریف کویتی خود را به راحتی شکست داد و ژو چن نیز برای پیروزی مقابل حریف لبنانی دچار مشگل خاصی نشد.

به این ترتیب در پایان دور هشتم ژو چن و پورکاشیان با ۷ امتیاز از ۸ بازی در صدر می باشند و چنانچه هر دو در بازی پایانی پیروز شوند ژو چن به دلیل برد در بازی مستقیم مقابل پورکاشیان قهرمان مسابقات خواهد بود.

دور آخر مسابقات از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۳ خرداد ماه در سالن العین هتل سیتی سیزنز شهر مسقط پایتخت کشور عمان پیگیری خواهد شد.

بازیهای این رویداد به صورت زنده بر روی سایت رسمی مسابقات 

www.oman-chess.com

پخش می گردد و با رایانه یا موبایل هوشمند علاوه بر امکان ملاحظه روند بازی امکان استفاده از تفسیر رایانه ای بازی نیز میسر می باشد. .

دور هفتم

صدرنشینان، صدرنشین باقی ماندند

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در دور هفتم مسابقات قهرمانی منطقه غرب آسیا که ساعت ۳ بعد از ظهر روز جمعه 1 خرداد ماه ۱۳۹۴ برگزار گردید. صدر نشین مسابقات استاد بزرگ پویا ایدنی با مهره سیاه در مقابل دیگر استاد بزرگ کشورمان پوریا درینی بازی داشت.

 درینی بازی را با پیاده شاه آغاز کرد و ایدنی مطابق معمول بازی را با دفاع سیسیلی آغاز کرد درینی بازی را باز نمود و ایدنی شاخه نایدرف را برگزید و درینی شاخه قدیمی مورد علاقه فیشر یعنی h3 را که جدیدا احیا شده است را برگزید فیلش را در جناح شاه فیانکتو کرد و با راندن پیاده های جناح شاهش سعی در ایجاد حمله گسترده در جناح شاه نمود ولی ایدنی که بازیکنی مسلط به جدیدترین تئوری های شروع بازی است به نظر دچار هیچ گونه مشگلی نشد و بسیار با هدف ضمن بسط امکانات دفاعی از هر فرصت ممکن برای تعویض سوارها در بازی استفاده کرد و وقتی که سفید راهی برای تقویت حمله اش پیدا نکرد شروع به حمله به پیاده های پیش آمده سفید کرد و بالاخره یک پیاده از حریف پیش افتاد و همین یک پیاده برای ایدنی کافی بود تا بتواند با تکنیک خوب بازی را به سمت برد بکشاند.

درینی چند دام من جمله یک دام پاتی زیبا در مقابل سیاه پهن نمود ولی ایدنی با خونسردی از این دامها گذر گرده و در نهایت وقتی درینی دید که وزیر تنهایش در مقابل وزیر و دو پیاده حریف کاری از پیش نخواهند برد تسلیم شد. 

در میز دوم استاد بزرگ احسان قائم مقامی با مهره سیاه در مقابل تمرا عطاء اله از فلسطین بازی داشت.

تمرا بازی را با راندن پیاده مقابل فیل کنار وزیر آغاز نمود و بازی از شروع انگلیسی به کاتالان تبدیل شد قائم مقامی پیاده مرکزی اش را با گرفتن پیاده کناری سفید از مرکز دور کرد و هر چند به نظر یک پیاده جلو بود اما سفید به نظر به نحو اداره وضعیت تسلط کافی داشت و پیاده های احسان را در جناح وزیر مورد چنان تهاجمی قرار دارد که  احسان مجبور به پس دادن پیاده شد اما دو پیاده قدرتمند در جناح وزیر نگاه داشت سفید حاضر شد برای گرفتن این پیاده ها تفاوت رخ در مقابل اسب از دست بدهد ولی هر چند از نظر ریاضی وضعیت برای سفید مساوی بود ولی تمرا توانایی نگه داشتن کنترل وضعیت را نداشت و یک پیاده از دست داد. به این ترتیب احسان یک رخ و ۳ پیاده در مقابل فیل و ۴ پیاده حریف داشت وضعیتی که به نظر پیروزی در آن کاری شاق و نیاز به تکنیک عالی داشت اما حریف فلسطینی با چند مانور بد تدبیر یک پیاده حساس را به باد داد و پس از آن هم نتیجه را واگذار کرد.

بر روی میز سوم عبدالستار از عراق در مقابل القدیمی از یمن شروع حاد گامبی اسکاتلندی را بر گزید و هر چند به نظر در شروع بازی چیزی نصیبش نشد اما به نظر القدیمی نحوه اداره وسط بازی حاصله را نمی دانست و با تن دادن به یک آچمزی آزار دهنده طریقه دفاع را نیافت و به سرعت وضعیت خود را بازنده کرد.

به این ترتیب در پایان دور هفتم و تنها دو دور به پایان مسابقات 

ایدنی با ۶ امتیاز به تنهایی در صدر

قائم مقامی با ۵.۵ امتیاز دوم

عبدالستار با ۵ امتیاز سوم 

نزاد حسین با ۴.۵ امتیاز چهارم

 و القدیمی, درینی, شهرور و ایتی با ۴ امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

 در مسابقات بانوان:

 نمایندگان ایران در مقابل نمایندگان تازه کار کشور میزبان کاری ساده در پیش داشتند اما بازی ژو چن مقابل ایمان از عراق به طول انجامید ولی در نهایت ژو چن توانست بازی را در یک تصویر زیبای ماتی به پایان برساند

به این ترتیب در پایان دور هفتم، آتوسا پورکاشیان, میترا حجازی پور و ژو چن همگی با ۶ امتیاز از ۷ بازی در صدر جدول قرار دارند و عبیر علی از امارات با ۴.۵ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

 در دور هشتم در بازی های حساس حجازی پور باید مقابل عبیر علی از امارات بازی کند و ژو چن مقابل افامیا از سوریه، چنانچه این سه صدر نشین بازی های باقی مانده شان را با پیروزی پشت سر بگذارند تعیین قهرمان با مشکل مواجه خواهد شد.

دور هشتم این مسابقات امروز ساعت 3 برگزار خواهد شد.

دور ششم

ایدنی بازهم تنها صدرنشین جدول آقایان شد، ژو چن و حجازی پور به پورکاشیان صدرنشین پیوستند

 در دور ششم احسان قائم مقامی با مهره سفید مقابل پوریا درینی بازی داشت بازی به یکی از شاخه های حاد دفاع هندی شاه کشیده شد دو طرف با کمی احتیاط به افزایش امکانات تهاجمی خویش پرداختند، درینی پیاده های اطراف شاهش را بی مهابا به پیش راند تا خطوط بیشتری بر علیه شاه حریف باز کند ولی سوارها و پیاده های قائم مقامی پوشش کافی برای شاه خویش فراهم آورده بودند و هر چند سفید بر روی پیاده وزیر عقب افتاده ضعیف سیاه فشار می آورد اما فشار سیاه بر جناح شاه سفید امکان افزایش فشار بر این پیاده را از سفید گرفته بود، تا آنجا که سیاه از فرصت استفاه کرده و با ایجاد شرایط مطلوب پیاده عقب افتاده خویش را به پیش رانده و آنرا با یکی از پیاده های مرکزی سفید تعویض نمود
اما در این میانه سفید موفق شد یک پیاده از سیاه پیش بیافتد و بعد از آن سفید با پیشنهاد تعویض وزیر و سیاه با اجتناب از آن جایگاه وزرایشان را تغییر دادند.
در این میانه درینی به تنگی وقت شدید افتاد تا آنجا که برای انجام حرکات سی ام تا چهلم فقط چند ثانیه وقت داشت و از آنجا که با انجام هر حرکت ۳۰ ثانیه وقت دریافت می کرد تقریبا تمام این حرکات را در لحظه تمام شدن وقتش انجام می داد در این گیر و دار سفید با وزیر به شاه سیاه از قطر کیش داد و سیاه فیل خود را در میانه راه قرار داد و احسان به جای فراری دادن وزیر خود تنها برای وزیرش با فیل دفاع آورد. شوکی سنگین به تماشاچیان و حریف وارد شد.
درینی اگر وزیر سفید را می گرفت با فیل و رخ مات می شد بنابراین نمی توانست وزیر احسان را بگیرد اما از آنجا که بازی از حرکت ۴۰ گذر کرده بود و ۳۰ دقیقه وقت به ساعت هر دو طرف اضافه شده بود نزدیک به ۲۰ دقیقه به تفکر پرداخت و راه دفاع همراه با ضد حمله را پیدا کرد احسان سعی کرد آخرین سوارش یعنی رخ را نیز به اطراف شاه سیاه گسیل دارد اما سیاه همچنان با وزیر ضمن مقابله با امکانات ماتی سفید امکان حمله به شاه سفید را برای خود محفوظ نگاه داشت. احسان که باور نمی کرد برد وضعیت از دست رفته باشد با یک بی دقتی به حریف امکان کیش دائم با وزیر داد و بازی با نتیجه مساوی پایان یافت

.

در میز دوم ایدنی با مهره سیاه مقابل ابراهیم شهرور از لبنان بازی داشت سفید بازی را با پیاده شاه آغاز کرد و سیاه با تبدیل حرکات از دفاع مدرن به دفاع پیرک رسید. سفید قلعه بزرگ و سفید قلعه کوچک رفت و یک بازی دو جناحه نوید درگیریهای پیچیده و جذابی را به همراه آورد، اما این سیاه بود که موفق شد زودتر خطوط را بر عیله شاه سفید بگشاید سفید مجبور به پیشنهاد تعویض وزیر شد اما هر چند به نظر می رسید ترکیب کوچک سیاه را که یک پیاده اضافی برای وی به ارمغان می آورد را از قلم انداخته باشد و مهره های بیش فعال سفید موفق شدند به جای یک پیاده دو پیاده پس بگیرند اما این پایان پیچیدگیها نبود.
ایدانی یک حرکت بیشتر محاسبه کرده بود و ترکیبی را که باعث گرفتن تفاوت اسب در مقابل رخ می شد را همچنان در آستین داشت و با دارا بودن یک رخ در مقابل فیل و یک پیاده حریف به ادامه نبرد در شرایطی تحت فشار تن داد ایدانی فشارها را تحمل کرده و بالاخره با دادن یک پیاده دیگر مهره های خود را آزاد نمود و در آخر بازی ایجاد شده یک رخ و سه پیاده در مقابل فیل و پنج پیاده حریف داشت.
هر چند به نظر دو پیاده جناح وزیر سفید بسیار خطرناک می نمودند ولی از آنجا که به هم پیوسته نبودند امکان پیشروی با حمایت یکدیگر را در بر نداشتند و پویا موفق شد پیاده های جناح  شاهش را به نوعی براند که یک پیاده رونده در ستون رخ ایجاد کند و هر چند وضعیت بسیار خطرناک می رسید اما محاسبات پویا دقیق بود ولی یک اشتباه حریف اجازه آچمز کردن فیل سفید را به سیاه داد و وقتی سفید متوجه شد که تنها پیاده سیاه دو حرکت زودتر از پیاده وی وزیر می شود تسلیم شد.



در دیگر بازیها القدیمی از یمن در مقابل نزاد حسین عزیز از قطر کاری از پیش نبرد و بازی با نتیجه مساوی با پایان رسید.
به این ترتیب در پایان دور ششم
پویا ایدانی با ۵ امتیاز اول
احسان قائم مقامی با ۴.۵ امتیاز دوم
القدیمی و درینی با ۴ امتیاز سوم و چهارم

در دور هفتم، بر روی میز یک  پوریا درینی در مقابل پویا ایدنی بازی خواهد کرد و احسان قائم مقامی مقابل تمرا عطا اله از فلسطین بازی خواهد کرد و بشیر قدیمی با عبدالستار روبرو خواهد شد.

در بخش بانوان:
در این دور مهمترین بازی این دوره از مسابقات مابین آتوسا پورکاشیان و ژو چن برگزار شد.
آتوسا که برای کسب مقام اول تنها به یک مساوی نیاز داشت بازی را با پیاده شاه آغاز نمود و سیاه هم متقابلا پیاده شاه خود را دو خانه به پیش راند، آتوسا بازی را از شروع چهار اسب به بازی اسکاتلندی کشانید، آتوسا که به نظر بیشتر برای نگاه داشتن وضعیت و کسب تساوی بازی می کرد با تعویض فیل سیاه رو خود هر چند اسکلت پیاده ای جناح شاه حریف را در هم ریخت اما امکان بازی فعال را از خود سلب نمود و هر چند وزیر ها به سرعت تعویض شدند اما این تنها سیاه بود که امکان ورود به وضعیت حریف را برای خود نگاه داشته بود. و ژو چن نیز که شطرنج بازی بسیار با تجربه می باشد و بارها برای کسب مقام قهرمانی زنان جهان بازی کرده است از وضعیت پیش آمده نهایت استفاده را برد و آرام آرام با ورود به نیمه سفید حلقه محاصره را تنگ و پیاده های سفید را شکار نموده و پیاده های خود را به سمت وزارت پیش راند و در نهایت بعد از نزدیک ۴ ساعت نبرد آتوسا نتیجه را به حریف واگذار نمود.
در دیگر بازیهای این دور میترا حجازی پور سواد الکندری از کویت را به راحتی مغلوب ساخت.
به این ترتیب در پایان دور ششم آتوسا پورکاشیان، میترا حجازی پور و ژو چن هر سه با ۵ امتیاز از ۶ بازی در صدر جدول قرار گرفتند.
دور هفتم مسابقات امروز (جمعه) از ساعت ۳ بعد از ظهر در محل سالن العین هتل سیتی سیزنز مسقط امارات دنبال خواهد شد.
بازیهای این رویداد به صورت زنده بر روی سایت رسمی مسابقات
www.oman-chess.com
پخش می گردد و با رایانه یا موبایل هوشمند علاوه بر امکان ملاحظه روند بازی امکان استفاده از تفسیر رایانه ای بازی نیز میسر می باشد.

نتایج دور پنجم

احسان قائم مقامی به صدرنشینان پیوست

 در دور پنجم مسابقات قهرمانی شطرنج زون غرب آسیا که در شهر مسقط کشور عمان برگزار گردید بر روی میز یک آقایان پویا ایدانی که با مهره سفید در مقابل بشیر قدیمی از یمن بازی می کرد هر چند در وسط بازی به وضعیت بهتری دست یافت و توانست حتی یک پیاده هم از حریف پیش بیافتد و نظر به اینکه این پیاده برای رسیدن به وزارت پیاده ای در پیش رو نداشت و به اصطاح رونده بود کاملا در وضعیت برنده ای قرار داشت ولی در حرکت سی و هفتم بازی و زمانی که پویا با رخ به وزیر حریف حمله کرده بود بازیکن یمنی نیز با رخ به وزیر پویا حمله کرد و در اینجا بود که پویا به اشتباه افتاد زیرا فکر کرده بود اگر رخ حریف را با وزیر بگیرد حریف هم همین کار را خواهد کرد در حالی که حریف با در نظر نگرفتن امکان گرفتن رخ با وزیرش به شاه پویا حمله کرد و شاه حریف به هر کجا می گریخت وزیر سیاه امکان کیش مجدد داشت و به اصطلاح با کیش دائم نتیجه بازی را به مساوی کشاند.

 در میز دوم احسان قائم مقامی با مهره سیاه مقابل نژاد حسین از قطر موفق شد در آخر بازی از داشتن یک پیاده رونده بهره ببرد و با قربانی دادن فیل خود راه وزارت سریع پیاده را باز کرد و پیروز شد.

در میز سوم پوریا درینی با مهره سفید بدون مشکل بازیکن بحرین را شکست.

به این ترتیب پویا ایدنی و احسان قائم مقامی هر دو با ۴ امتیاز از ۵ بازی در صدر جدول قرار گرفتند.

و پوریا درینی با ۳.۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

در دور ششم که عصر روز پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد احسان قائم مقامی باید با پوریا درینی بازی کند و پویا ایدانی به مصاف ابراهیم شهرور از لبنان برود.

در بخش بانوان هر چند اتفاق غیر مترقبه ای روی نداد و همه بازیکنان قویتر به پیروزی دست یافتند اما پیروزی میترا حجازی پور مقابل افامیا محمود از سوریه به علت کمی بی دقتی از سوی میترا بسیار طولانی شد و بازی پس از نزدیک به ۵ ساعت نبرد به نفع میترا پایان یافت.

در حساس ترین رویداد دور ششم 

آتوسا پورکاشیان باید به مصاف ژو چن از قطر برود به احتمال زیاد نتیجه این بازی در تعیین قهرمانی این مسابقات را تاثیر زیادی خواهد داشت.

بازیهای این رویداد به صورت زنده بر روی سایت رسمی مسابقات 

www.oman-chess.com

پخش می گردد و با رایانه یا موبایل هوشمند علاوه بر امکان ملاحظه روند بازی امکان استفاده از تفسیر رایانه ای بازی نیز میسر می باشد.

 

در پایان دور چهارم مسابقات قهرمانی غرب آسیا

تداوم صدر نشینی پویا ایدنی و آتوسا پورکاشیان

 

در دور چهارم مسابقات قهرمانی زنان و مردان منطقه غرب آسیا 
احسان قائم مقامی با مهره سفید به مصاف پویا ایدانی رفت احسان بازی را با پیاده وزیر آغاز نمود و بازی از دفاع هندی وزیر به دفاع نیمزو هندی کشیده شد. سیاه پیاده های مرکزی اش را پیش راند و سفید برای وی فرم پیاده های آویزان بوجود آورد هر چند ابتکار عمل به نظر در دست سیاه بود اما سفید هم کنترل خانه های مهم بازی را در دست داشت و توانست با ایجاد فشار بر پیاده های آویزان حریف آنها را وادار به پیش روی کرده و پس از تعویض پیاده ها سوارهای سنگین را نیز عوض کرده و به یک آخر بازی رخ مساوی برسد و طرفین در حرکت ۴۰ بازی در حالی که هر کدام تنها یک رخ و سه
پیاده در جناح شاه داشتند به تساوی رضایت دادند. به این ترتیب  استاد بزرگ پویا ایدانی با ۳.۵ امتیاز از ۴ بازی صدر نشینی خود را حفظ کرد 
در میز سوم استاد بین المللی حسین عزیز نزاد از قطر استاد بین المللی احمد عبدالستار از عراق را مغلوب ساخت. 
 
 
استاد بزرگ پوریا درینی با مهره سیاه و بر روی میز ۴ موفق شد ایاد ماهر از کشور بحرین را با بکار گیری سلاح محبوبش یعنی دفاع گرونفلد شکست دهد.
 
 
به این ترتیب در پایان دور چهارم رده بندی به این ترتیب است:
استاد بزرگ پویا ایدانی ۳.۵ امتیاز
استاد بزرگ احسان قائم مقامی و استاد بین المللی بشیر القدیمی و استاد بین المللی نزاد حسین عزیز با ۳ امتیاز 
استاد بزرگ پوریا درینی با ۲.۵ امتیاز
 
 
 
 
در جدول بانوان 
 
 
همه نتایج مطابق انتظار پیش رفت آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور بدون مشکل حریفان عمانی خود را شکست دادند و ژو چن نیز حریف کویتی را براحتی مغلوب ساخت.
بازیکن امارات عبیر علی بازیکن فلسطین یارا فقیه را شکست داد اما دیدار دو بازیکن عراق و سوریه که بیشتر برای رده بندی مقام چهارم مهم بود با پیروزی دکتر ایمان از عراق پایان یافت.
 
 
در نتیجه آتوسا پورکاشیان همچنان با صد در صد امتیاز یعنی ۴ امتیاز از ۴ بازی در صدر و میترا حجازی پور و ژو چن از قطر در تعقیب وی می باشند.
 
 
دور پنجم مسابقات راس ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه پیگیری خواهد شد.
 
 
بازیهای این رویداد به صورت زنده بر روی سایت رسمی مسابقات 
www.oman-chess.com
پخش می گردد و با رایانه یا موبایل هوشمند علاوه بر امکان ملاحظه روند بازی امکان استفاده از تفسیر رایانه ای بازی نیز میسر می باشد. 
 
 

 

 

در پایان دور سوم مسابقات قهرمانی غرب آسیا

پویا ایدنی و آتوسا پورکاشیان در صدر مسابقات مردان و زنان منطقه غرب آسیا

دور سوم مسابقات قهرمانی منطقه غرب آسیا از ساعت ۳ بعد از ظهر روز سه شنبه در سالن العین هتل سیتی سیزنز مسقط کشور عمان دنبال شد.

در قسمت آقایان و بر روی میز یک پویا ایدانی با مهره سفید به مصاف استاد بین المللی بشیر ایاتی از کشور سوریه رفت پویا بازی را با پیاده شاه آغاز نمود و حریف دفاع پیرک را برای مقابله برگزید پویا با گسترش زود هنگام فیل سیاه خود نشان داد که قصد دارد شانسهای قلعه بزرگ و حمله سریع به جناح شاه حریف را برای خود نگاه دارد و عکس العمل حریف سعی در تغییر ساختار پیاده ای در مرکز بود تا مسیر بازی را عوض نماید اما پوریا با پیشتر راندن پیاده شاهش فضای حمله ای خود را در جناح شاه افزایش داد تا آنجا که حریف برای کاستن کنترل سفید در جناح شاه اقدام به راندن پیاده های نزدیک به شاهش نمود که اینکار سپر دفاعی شاه سیاه را تضعیف کرد.
استاد بزرگ پویا ایدانی که متخصص استفاده از این گونه وضعیتها می باشد به سرعت برای بدام انداختن شاه حریف دست بکار تجهیز قوای ذخیره شد و با تنگ تر کردن حلقه محاصره بالاخره شاه حریف را به دام ماتی کشاند.

در میز دوم  استاد بین المللی عبدالستار از عراق مقابل احسان قائم مقامی از ایران بازی کرد حریف عراقی نیز بازی را با پیاده شاه آغاز نمود احسان مطابق معمول دفاع سیسلی را برای مقابله برگزید سفید حمله سوزین را انتخاب نمود ولی احسان قبل از قلعه رفتن فیل حمله ای حریف را به عقب راند.
سفید قلعه بزرگ رفت و سیاه که چاره ای جز انتخاب قلعه کوچک نداشت آماده یک بازی با حملات دو جناحه شد.
سفید به سرعت پیاده های جناح شاه را به پیش راند تا ضمن به عقب راندن سوارهای مدافع شاه سیاه آماده در هم شکافتن سپر دفاعی شاه سیاه گردد. تنها راه سیاه در این لحظه یافتن امکانات ضد حمله بود که هر چند سیاه به سرعت عمل نمود ولی سفید نیز با سرعت بیشتری عمل کند و بنابراین تنها راه سیاه همانگونه که در نصایح بزرگان آمده است باز کردن مرکز در مقابله به حمله جناحی بود ولی اینکار به سفید امکان قربانی دادن فیل خود به ازای پیاده کنار شاه سیاه را داد تا پوشش پیاده ای شاه سیاه نقصان یابد و در ادامه نیز با قربانی کردن پیاده های خویش خطرات فراوانی را بر روی شاه سیاه به وجود آورد در اینجا بود که احسان که دید ادامه بازی می تواند خطر باخت برای وی در بر داشته باشد به تساوی در مقابل حریف عراقی رضایت داد.

به این ترتیب پویا ایدانی با ۳ امتیاز صدر نشین شد و احسان قائم مقامی با ۲.۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. در دور چهارم احسان با مهره سفید در فینالی زودرس به مصاف پویا خواهد رفت

اما در بخش دختران  در این دور اتفاق غیر مترقبه ای روی نداد و استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان استاد بین المللی بانوان افامیا محمود از سوریه را که تنها ۲ امتیازی دیگر مسابقات بود را شکست داد استاد بین المللی بانوان میترا حجازی پور استاد بین المللی دکتر ایمان الروفی از عراق را شکست داد و ژو چن  قطری که هنوز در شوک شکست دور دوم مقابل میترا حجازی پور بود مقابل بازیکن عمان کاری ساده در پیش داشت و به سرعت شاه حریف را مات نمود.

به این ترتیب در قسمت بانوان آتوسا پورکاشیان با ۳ امتیاز در صدر و میترا حجازی پور, ژو چن و افامیا با ۲ امتیاز در تعقیب وی می باشند.

در دور چهارم بانوان به نظر تمامی بازیکنان وارد در کورس رقابت حریفان ساده ای در پیش دارند هر چند بازی بین افامیا از سوریه و ایمان از عراق می تواند برای کسب مقام چهارم مسابقات تعیین کننده باشد.

دور چهارم مسابقات روز چهارشنبه از ساعت ۳ بعد از ظهر پی گیری خواهد شد.

بازیهای این رویداد به صورت زنده بر روی سایت رسمی مسابقات 

www.oman-chess.com

 

پخش می گردد و با رایانه یا موبایل هوشمند علاوه بر امکان ملاحظه روند بازی امکان استفاده از تفسیر رایانه ای بازی نیز میسر می باشد.

در پایان دور دوم مسابقات قهرمانی غرب آسیا

چهار پیروزی و یک تساوی برای ایران رقم خورد



در دور دوم مسابقات قهرمانی منطقه غرب آسیا ( منطقه ۳.۱) در شهر مسقط بازیکنان ایرانی به ۴ پیروزی و ۱ تساوی دست یافتند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در بخش آقایان: روی میز یک احسان قائم مقامی با مهره سفید در مقابل استاد بین المللی بشیر قدیمی از کشور یمن به پیروزی دست یافت. بشیر قدیمی که  در این بازی  تحت فشار قرار گرفته بود در حرکت ۲۱ بازی به دلیل تمام شدن وقت شکست را پذیرا شد.
در میز دو پویا ایدانی با مهره سیاه مقابل استاد بین المللی حسین عزیز نژاد از کشور قطر به خوبی در مقابل حمله زودرس حریف در جناح شاه دفاع کرد و با انجام ضد حمله در مرکز و جناح وزیر موفق شد با حمله همزمان به شاه و مهره های حریف قوای حریف را منهدم نماید.
در میز سوم پوریا درینی مقابل استاد بین المللی عبدالستار از کشور عراق بازی را پیچیده نمود و زمانی که امکانات حریف به سمت بهبود می رفت به حریف پیشنهاد تساوی داد که این پیشنهاد مورد قبول حریف قرار گرفت.
به این ترتیب در بخش آقایان هم اکنون علاوه بر قائم مقامی و ایدانی، استاد بین المللی ایتی بشیر از سوریه با ۲ امتیاز در صدر قرار دارند.
در بخش بانوان: آتوسا پورکاشیان با مهره سفید در مقابل استاد بین المللی بانوان دکتر ایمان الروفی از کشور عراق به بازی اسپانیایی روی آورد و موفق شد اسب خود را در خانه های نزدیک به شاه حریف مستقر نماید و پس از آن با درهم پاشیدن سیستم دفاعی پیاده های مقابل شاه حریف راه را برای قربانی دادن رخ خود برای گستردن دام ماتی با کمک وزیر بر روی شاه حریف باز نمود که اینکار وی باعث شد حریف عراقی در حرکت ۲۷ بازی تسلیم شود.
و اما در حساسترین و مهمترین رویداد این دور میترا حجازی مقابل قهرمان سابق زنان جهان ژو چن از چین که چند سالی است به قطر مهاجرت نموده است بازی بسیار سختی داشت ژو چن که با مهره سیاه بازی می کرد در وسط بازی دو پیاده جلو افتاد و به دقت تمام حملات میترا را دفع می نمود و ذره ذره با پیش راندن پیاده های جناح وزیر خود عرصه را بر وی تنگ می نمود ولی حجازی پور امید خود را از دست نداد و همچنان برای فراهم ساختن امکان تاکتیک ورود به سنگر حریف از هیچ گونه تلاش خود داری نکرد و  با طولانی شدن نبرد بالاخره حریف چینی الاصل اولین اشتباه را مرتکب شد و یکی از پیاده ها را پس داد ولی پس از آن هم از اشتباه خود درس نگرفت و به تساوی رضایت نداد و بازیکن ایرانی فشار خود را افزایش داد و حریف به ناگاه از زمان خود غافل شد و به دلیل تمام شدن زمان در حرکت ۶۷ بازی شکست را پذیرا شد.

در پایان دور دوم مسابقات  بخش بانوان، آتوسا پورکاشیان و افامیا میر محمود از سوریه با دو امتیاز در صدر قرار دارند.
دور سوم مسابقات روز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۳ بعد از ظهر پی گیری خواهد شد.

 

در پایان دور اول زون غرب آسیا

چهار پیروزی برای ایران به ثبت رسید

 

در پایان دور اول مسابقات قهرمانی منطقه غرب آسیا (زون 3.1) چهار پیروزی برای ایران به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، افتتاحیه این مسابقات با حضور رئیس فدراسیون جهانی شطرنج, وزیر ورزش کشور عمان, نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولین محلی برگزار گردید.
در بخش آقایان این مسابقات ۱۴ شطرنج باز و در بخش بانوان ۱۰ شطرنح باز  از ۱۲ کشور بحرین, ایران, عراق, عربستان سعودی, کویت, لبنان, عمان, فلسطین, قطر, سوریه, امارات متحده عربی و یمن حضور دارند و تنها غایب این مسابقات کشور اردن می باشد
در دور اول این مسابقات احسان قائم مقامی مقابل ابراهیم شهرور از لبنان, پویا ایدانی بر ایاد ماهر از بحرین و پوریا درینی بر عطاء اله تمرا از کشور فلسطین غلبه نمودند.
در بخش بانوان از آنجا که مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود جدول مسابقات به گونه ای طراحی گردید که دیدار نمایندگان ایران و عمان که در این مسابقات دو نماینده دارند در دور اول برگزار شود.
بنابراین آتوسا پورکاشیان با مهره سفید به مصاف میترا حجازی پور رفت که برنده این دیدار پس از ۴ ساعت نبرد سخت و انجام ۳۶ حرکت در دفاع سیسیلی آتوسا پورکاشیان بود.
دور دوم مسابقات از ساعت 3.30 بعد از ظهر دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در محل سالن العین هتل سیتی سیزنز شهر مسقط برگزار می شود.
بازیهای این رویداد به صورت زنده بر روی سایت رسمی مسابقات
www.oman-chess.com
پخش می گردد

نظرات

نام

ایمیل   (نمایش داده نخواهد شد)
نظر

حامیان


قهرمانان
  • قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری
    قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری

  • استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    قهرمان لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم سایپا وکسب مقام اول (میز3) در سال 1398
    کسب عنوان برترین بازیکن جوان آسیا از سوی فدراسیون شطرنج آسیا (2016)
    شرکت در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی کشور وراه یابی به فینال مسابقات در سال 1396
    نایب قهرمانی لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم ذوب آهن وکسب مقام اول (میز1) در سال 1395
    کسب اخرین نورم استاد بزرگی در مسابقات المپیادجهانی به همراه تیم ملی بزرگسالان
    کسب مقام سوم قهرمانی جهان در رده سنی زیر 18 سال -2016
    کسب مدال طلای تیمی قهرمانی جهان در المپیاد زیر 16 سال 2015 - مغولستان
    کسب عنوان قهرمانی اسیا در رده سنی زیر 16 سال - 2015(کره جنوبی)
    کسب مقام دوم مشترک اوپن گرجستان 2015
    کسب اولین نورم استادبزرگی در تیرماه 94 (بلغارستان)
    کسب عنوان استادی بین المللی در فروردین 94(تایلند)
    کسب عنوان سومی تیمی مسابقات المپیاد جهانی 2014 مجارستان
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 16 سال -2014- هند
    کسب مدال تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2014
    کسب مدال برنز تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2013
    مقام دومی قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 14 سال - ایران 2013
    مقام دوم تيمي و كسب مدال نقره ميز 5 در المپياد جهاني زير 16 سال (تركيه - 2012)
    مقام اول تیمی مسابقات قونیه - ترکیه 2012
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 14 سال سريلانكا و کسب مدال تیمی زیر 14 سال
    کسب مدال نقره تیمی سریع زیر 14 سال سریلانکا 2012
    مقام چهارم (مشترک با سوم ) جهان زیر 12 سال برزیل 2011
    قهرمان اسيا زير 12 سال فیلیپین 2011
    مقام ششم جهان زیر 12 سال 2010 یونان
    مقام هفتم جهان زیر 10 سال ترکیه 2009
    قهرمان اسيا زیر 10 سال 2009 هند و همچنین طلای تیمی زیر 10 سال
    مقام اول كشور در رده سني زير 12 سال
    مقام چهارم مسابقات زیر 14 سال قهرمانی جهان 2011
    قهرمان کشوردر سال 90-1389
    کسب مدال طلای asean ویتنام 2009 و اخذ عنوان استادی فیده
    کسب مدال تیمی زیر 10 سال - ویتنام 2008

  • استاد بین المللی  نیما جوانبخت
    استاد بین المللی نیما جوانبخت
    کسب مقام سوم اسیا در رده سنی زیر 20 سال - 2015 قرقیزستان
    کسب مقام قهرمانی کشور در رده سنی زیر 20 سال - 1394
    کسب مقام دومی مسابقات سریع و چهارمی متعارف قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 18 سال -ایران 2013
    كسب مقام دوم تيمي در مسابقات المپياد جهاني زير 16 سال (استانبول 2012)
    مقام چهارم زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام اول اسيا در مسابقات سريع و بليتس زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام ششم مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی زیر 16 سال 2011
    قهرمان جشنواره سراسری کشور در سال 90
    مدال نقره زیر 16 سال اسیا فیلیپین 2011
    نفر سوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال
    مدال برنز تیمی المپیاد جهانی2011 - مدال طلای انفرادی المپیاد جهانی 2011
    مدال طلای تیمی مسابقات ازاد ترکیه 2011

  • استاد فیده انوشا مهدیان
    استاد فیده انوشا مهدیان
    نائب قهرمان مسابقات برق آسا زون غرب آسیا رده زیر 20 سال 2022 - قرقیزستان
    مقام سوم مسابقات المپیاد جهانی گروه B سال 2022 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1400 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - کرمانشاه
    مقام سوم مسابقات جوانان آسیا رده زیر 20 سال 2021 - کسب دومین نورم استادی بین المللی - سریلانکا
    قهرمان تیمی(تیم سایپا تهران)مسابقات لیگ برتر کشور 1398 - تهران
    مقام سوم مسابقات نوجوانان جهان رده زیر 16 سال 2019 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1398 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - رشت
    مقام سوم مسابقات زون 3/1 بانوان آسیا سال 2019 - کسب اولین نورم استادی بین المللی - اردن
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان) لیگ برتر کشور 1397 - تهران
    قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - گرگان
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1397 - قزوین
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1397 - زنجان
    مقام سوم تیمی مسابقات المپیاد جهانی شطرنج رده زیر 16 سال 2018 - هند
    قهرمان میز بانوان(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1396 - رشت
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1396 - گرگان
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1396 - ساری
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی سریع آسیا رده زیر 20 سال 1396 - شیراز
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1395 - تهران
    نایب قهرمان مراحل اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1395 - سمنان
    نایب قهرمان مرحله اول مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1395 - یزد
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1394 - قزوین
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1394 - ماهشهر
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1393 - ساری
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1392 - قزوین

  • هستی خسروی
    هستی خسروی
    مقام دوم رده سنی زیر 10 سال1396
    کسب عنوان سومی قهرمانی جهان در رده سنی زیر 8 سال -216
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان رده سنی زیر 6 سال جشنواره کشور - 1392

  • محمد صادق نادری
    محمد صادق نادری
    قهرمان مسابقات اماتوزی اسیا- اصفهان 2016
    نایب قهرمان رده سنی زیر 14 سال پسران - 1394

  • محسن ترکان
    محسن ترکان
    نایب قهرمان مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • امیرحسین بادکوبی
    امیرحسین بادکوبی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 14 سال کشور در سال 1391
    كسب مقام اول اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان -1391)
    نایب قهرمان مسابقات زیر 20 سال کشور در سال 1391
    مقام سوم در رده سنی زیر 12 سال در سال 90-1389

  • علیرضا آقائی
    علیرضا آقائی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 18 سال کشور در سال 1391
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا(سريلانكا2012)
    نفر دوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال در سال 90-1389
    تکرار مقام دوم رده سنی زیر 16 سال کشور - سال 91-1390

  • فراز قلعه دار
    فراز قلعه دار
    نايب قهرمان اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان - 1391)
    قهرمان کشور در سال 1390 (رده سنی زیر 20سال)

  • استاد فيده پرنيان عباسي
    استاد فيده پرنيان عباسي
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 12 سال کشور در سال 1391
    کسب مقام اول مشترک و عنوان استادي فيده مسابقات اسه ان در مسابقات اسه ان 2012
    مقام دوم قهرمانی کشور در رده زیر 10سال- سال 90-1389

  • رامیلا واگوهیان
    رامیلا واگوهیان
    مقام سوم زیر 18 سال 1396
    کسب مقام سوم بازیهای سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 15 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 20 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال - 1393
    مقام سوم قهرمانی کشور - رده سنی زیر 14 سال - 1392
    مقام دوم زیر 8سال کشور در سال 1388

  • اشکان ازلی
    اشکان ازلی
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 16 سال(1392) و راهیابی به مسابقات قهرمانی اسیا(2014)
  • طناز ازلی
    طناز ازلی
    مقام سوم مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی کشور
    نائب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال 1397
    مقام دوم مسابقات آسیایی رده سنی زیر 16 سال 2017
    مقام سوم سریع قهرمانی آسیا رده سنی زیر 16 سال 2017
    قهرمان کشور دررده سنی زیر16سال دختران 1395
    نایب قهرمان رده سنی زیر 15 سال دختران مدارس اسیا و کسب عنوان wcm - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 14 سال - 1393

  • فاطمه مشهدی
    فاطمه مشهدی
    مقام اول کشور در رده سنی زیر 12 سال - 1398
    کسب مقام سوم زیر 12 سال کشور درسال 1397
    مقام سوم رده سنی زیر 10 سال 1396
    کسب عنوان دومی مسابقات سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 9 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    قهرمان کشور در جشنواره کشوری رده سنی زیر 6 سال - تهران - 1392

  • کیارش نجفی
    کیارش نجفی
    1390- مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا2011
    قهرمان استات اصفهان در رده سنی زیر 16 سال - 1394

  • خشایار رجبی
    خشایار رجبی
    مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا - 2011
  • امید کریمی
    امید کریمی
    دارنده مدال برنز قهرمانی کشور کم بینایان و نابینایان - 1395 رامسر
  • عسل کاظم زاده
    عسل کاظم زاده
    کسب عنوان بهترین بازیکن ریتینگ دار زیر 1900 بانوان اماتوری اسیا- اصفهان 2016
    قهرمان استان در رده سنی زیر 12 سال - 1393
    راهیابی به فینال قهرمانی کشور بانوان (انتخابی تیم ملی بزرگسالان)1393
    قهرمان استان در رده سني زير 10 سال دختران -1391
    قهرمان استان در رده سنی زیر 20 سال دختران - سال 1390
    مقام هفتم رده سنی زیر 10 سال کشور - سال 91-1390
    مقام چهارم مسابقات قهرمانی کشور رده سنی زیر 8 سال 90-1389

  • ایدا عباسی
    ایدا عباسی
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390 و قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390
    قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران

  • مسعود ایرانپور
    مسعود ایرانپور
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1800 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • علی کدخدائی
    علی کدخدائی
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 2000 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • محمد جواد نادری
    محمد جواد نادری
    بهترین بازیکن بدون ریتینگ مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • نگین ماجد
    نگین ماجد
    کسب عنوان بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1700 مسابقات اماتوری بانوان اسیا-اصفهان 2016
  • آرش جعفری قورتانی
    آرش جعفری قورتانی
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال - 1398
    قهرمان زیر 6 سال پسران در سال 1395

  • آرین اعتمادی
    آرین اعتمادی
    مدال برنز زیر 14 سال کشور - 1398
    قهرمان زیر 10 سال پسران استان در سال 1395

  • مائده یوسفیان
    مائده یوسفیان
    مدال برنز زیر 10 سال کشور - 1398
  • شایان ایمن
    شایان ایمن
    قهرمان استان زیر 10 سال 1396
    نایب قهرمان استان زیر 12 سال 1397
    قهرمان استان زیر 12 سال 1398
    نایب قهرمان کشور زیر 14 سال 1399
    نایب قهرمان اسیا زیر14 سال 2021