گزارش افتتاحیه مسابقات شطرنج مدارس اسیا

تاریخ ثبت: 1395/04/21

هاشمی:شطرنج می تواند وارد بازیهای ساحلی شود/ایلیومژینوف:در اندیشه حضور شطرنج در المپیک زمستانی هستیم

ظهر امروز کیرسان ایلیو مژینوف رئیس فدراسیون جهانی شطرنج به همراه پهلوان زاده رئیس فدراسیون، که برای حضور در مراسم افتتاحیه رقابتهای شطرنج مدارس آسیا به تهران سفر کرده است ضمن حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این نشست رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی ابراز داشت:شطرنج امروز در بین مردم کشور ایران جایگاه ویژه ای دارد و بدون تردید برگزاری رقابتهای شطرنج مدارس و حضور شما در تهران برای شرکت در مراسم افتتاحیه آن و دیدن این رقابتها،اهمیت توسعه شطرنج مدارس را در بین مسولان فدراسیون جهانی نشان می دهد.


وی ادامه داد:ما اعتقاد داریم راه رشد و توسعه ورزش در دنیا همین توجه به ورزش مدارس است و این مسیر درست فدراسیون جهانی را نشان می دهد،بخصوص که شطرنج در ایران علاقه مندان بسیاری دارد و شطرنج بازان ما در رده های سنی مختلف حضور خوبی در این رشته دارند و برنامه های فدراسیون شطرنج بخوبی در این زمینه بار برنامه های فدراسیون جهانی همخوانی دارد.


هاشمی تصریح کرد:کشور ما با داشتن قهرمانان و امکانات خوب این آمادگی را داریم تا میزبان رقابتهای بزرگ جهانی باشد ولی انتظار داریم فدراسیون جهانی هم مساعدت ها و حمایتهای لازم را در بخش آموزش مربیان و داوان خوب و زحمتکش ما داشته باشد چرا که ایران در حال حاضر 10 استاد بزرگ شطرنج آقا دارد و در زمان نه چندان دور 5 نفربر این تعداد اضافه خواهند شد و در بخش بانوان هم استاد بزرگ دارد البته می دانیم تلاش بسیاری دارید تا شطرنج وارد المپیک شود و کمیته ملی المپیک از این موضوع حمایت خواهد کرد اما بدون تردید شطرنج می تواند وارد بازیهای ساحلی گردد و خوب است فدراسیون جهانی در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد.


همچنین شاهرخ شهنازی ضمن قدردانی از حمایتهای فدراسیون جهانی از فدراسیون شطرنج ایران تصریح کرد:بدون تردید شطرنج بسیاری از استاندارهای لازم برای ورود به بازیهای المپیک تابستانی را دارد ولی این امر نیاز به حمایت دیگر کشورها و برطرف کردن برخی مسائل آن را دارد.


وی تصریح کرد:ورود شطرنج به بازیهای المپیک زمستانی و سپس بازیهای تابستانی مسیر خوبی است ولی بدن شک برنامه ریزی خاصی را می طلبد چرا که ممکن است بقیه رشته های غیر زمستانی هم بخواهند به بهانه های مختلف وارد المپیک زمستانی شوند ولی به هر حال کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه ای از فدراسیون جهانی شطرنج خواهند داشت.


در ادامه رئیس فدراسیون جهانی شطرنج ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران تصریح کرد: من برای چندمین بار است که به کشور زیبای ایران سفر کردم و از این بابت بسیار خوشحالم و از حمایتهای کمیته ملی المپیک ایران از حضور شطرنج در المپیک تشکر می کنم و یکی از دلایل حضور و سفر ما به تهران هم همین امر بود.


وی ادامه داد:فدراسیون جهانی شطرج در حال حاضر 187 عضو دارد و هر ساله در جهان مسابقات مختلفی برگزار میشود و تقریبا بر اساس آمارهای موجود 600 میلیون نفر از مردم جهان ورزش شطرنج بازی کرده و به قوانین آن آشنایی دارند و تلاش ما در اینست این آمار را به یک میلیارد نفر برسانیم.
رئیس فدراسیون جهانی گفت:ایران یکی از اعضای فعال فدراسیون جهانی است و بدون تردید درخواستهای شما را مورد نظر قرار خواهیم داد امام انتظار داریم شما هم از این رشته برای ورود به بازیهای المپیک حمایت کنید.


وی تصریح مرد:حتی اگر نشد این رشته وارد بازیهای المپیک تابستانی شود در نظر داریم با برنامه ریزی این رشته را وارد بازیهای المپیک زمستانی کنیم چرا که بر خلاف المپیک تابستانی،در المپیک زمستانی تعداد کشورهای حاضر در آن کم است و در این صورت می توانیم شانس خود را بیازماییم البته پیشنهادات بسیار خوبی دادید و قطعا از آن در فدراسیون جهانی استفاده خواهیم برد.


در خاتمه از سوی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک به رسم یاد بود هدایی به رئیس فدراسیون جهانی اهدا شد.

کارپف: پیشرفت شطرنج ایران را دنبال می کنیم/ باید موفقیت ایران در برگزاری میزبانی ها را گسترش دهیم

قهرمان شطرنج جهان و نماینده فدراسیون جهانی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت ایران در برگزاری میزبانی مسابقات مهم شطرنج جهانی و آسیایی، گفت: اکنون باید این موفقیت را هم در برگزار کردن مسابقات و هم حضور در رقابت‌های بین‌المللی گسترش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، «آناتولی اوگنیویچ کارپف» که برای افتتاح مسابقه مدارس آسیا به ایران آمده است در نشست خبری صبح امروز (شنبه)به سوالات خبرنگاران درباره وضعیت شطرنج ایران و جهان پاسخ داد.

وی که به مدت 10 سال(از 1975 تا 1985) قهرمانی شطرنج جهان را در کارنامه خود دارد، درباره حضورش در ایران گفت: ما روابط خوبی با ایران داریم؛ پیشرفت جوانان را دنبال می کنیم و می دانیم که در رقابت های بین المللی حضوری فعال دارند.فردا دو مراسم افتتاحیه یکی در تهران و دیگری در انزلی برگزار می شود از آن ها در تهران و دیگری در انزلی برگزار می‌شود.

نماینده فدراسیون جهانی و نایب‌رئیس فدراسیون شطرنج روسیه درباره فعالیت های جهانی خود اظهار داشت: مشغول افتتاح مدارس شطرنج کارپف در سراسر جهان هستم. ما سال پیش یک مدرسه در اکوادور و دو مدرسه جدید در روسیه تاسیس کردیم و هدف بعدی رومانی خواهد بود؛ در حال حاضر 200 مدرسه شطرنج کارپف در جهان فعالیت دارند. وقتی کشوری شطرنج‌بازان جوانی داشته باشد می‌تواند استعدادهای بهتری را کسب کند.

کارپف در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به این که توسط ایرانی‌ها فردی شناخته شده محسوب می‌شود، گفت: در فرودگاه مسکو مسافران ایرانی با من عکس می‌انداختند و همه مرا می‌شناختند. این نشان می‌دهد شطرنج هم‌اکنون در بین جوانان محبوب است. مهم‌ترین وظیفه فدراسیون جهانی این است که چطور جوانان با استعداد را کشف کند؛ بنابراین فقط مطالعه صرف کافی نیست. اگرچه به خاطر کامپیوتر و نرم‌افزارها دسترسی به اطلاعات آسان‌تر شده اما در عمل شما باید توانایی عملی بازی کردن شطرنج را تقویت کنید.

وی درباره این که فکر نمی‌کنید جای شطرنج در المپیک خالی است، یادآور شد: شطرنج در سال‌های 1936 و 1952 در همان زمان المپیک مسابقاتی را داشت چون در آن زمان المپیک برای ورزش‌های آماتوری بود و در شطرنج هم جوایزی در نظر گرفته می‌شد، بنابراین این رشته نمی‌توانست در المپیک حضور داشته باشد. البته در دهه 60 و 70 عملا شرایط المپیک تغییر کرد اما در آن موقع مسابقات شطرنج هر دو سال یکبار به صورت المپیاد برگزار می‌شد. با توجه به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان این رشته زیاد است نمی‌تواند در المپیک شرکت کند چون اگر شطرنج به المپیک می‌رفت طبق قوانین 150 ورزشکار می‌توانستند در آن مسابقه شرکت کنند اما در یک المپیاد بیش از هزار نفر شرکت‌کننده داریم. 

کارپف افزود: شطرنج توسط کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان یک رشته المپیکی شناخته شده اما ما شانسی برای حضور در بازی‌های تابستانی نداریم. برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که رشته‌های فکری به المپیک اضافه شوند. همچنین برای حضور در بازی‌های زمستانی هم شطرنج برای ورود به استانداردهایی نیاز دارد. فقط یک اشکال به چشم می‌خورد و آن این است که برای بازی‌های زمستانی باید رشته مربوطه ارتباطی با برف و یخ داشته باشد. اگر این شرط را برای شطرنج بردارند، بازی‌های فکری هم می‌تواند وارد المپیک شود.

نایب‌رئیس فدراسیون شطرنج روسیه درباره افتتاح مدرسه شطرنج در ایران عنوان کرد: برای تاسیس یک مدرسه باید شرایط اقتصادی فراهم شود و ما تضمین کنیم که حقوق معلمان را پرداخت می‌کنیم. البته در کشورهای مختلف شرایط متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال در اکوادور قراردادی با یک دانشگاه به امضا رسیده که این مدرسه شطرنج را حمایت می‌کند در حالی که در روسیه برای تاسیس مدرسه شطرنج قرارداد با فرمانداران امضا می‌شود. تاسیس مدرسه در ایران هم غیرممکن نیست.

قهرمان سابق شطرنج جهان در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان ایران در رده‌های پایه نتایج خوبی می‌گیرد اما ما در رده‌های بزرگسالان ضعف داریم مشکل را در کجا می‌بینید، گفت: برای فدراسیون مهم‌ترین وظیفه این است که استعدادها را کشف و حمایت کند و این فدراسیون شطرنج و وزارت ورزش هستند که باید شرایط را به خوبی فراهم کنند تا جوانان رشد کنند.

کارپف همچنین درباره میزبانی ایران در مسابقات گرندپری بانوان یادآور شد: ما همیشه به کشورهایی که در سطح اول جهان رقابت می‌کنند خوشامد می‌گوییم. من به موفقیت ایران و مقام دومی خادم‌الشریعه تبریک می‌گویم ولی حالا باید این موفقیت را گسترش دهیم. هم در برگزار کردن مسابقات و هم حضور در رقابت‌های بین‌المللی.

وی درباره اینکه نظر شما در خصوص مسابقات خادم‌الشریعه چیست؟ عنوان کرد: در حال حاضر وقت ندارم تا نتایج شطرنج را دنبال کنم. البته مسابقات قهرمانی جهان بین دو سه نفر برتر را دنبال می‌کنم اما در سطوح پایین نه. به عنوان نایب‌رئیس روسیه گرفتارم و نمی‌توانم تمامی مسابقات را دنبال کنم.

کارپف در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید آیا ایران بتواند به قهرمانی جهان دست پیدا کند، تصریح کرد: به راحتی نمی‌توانم بگویم چه کار کنیم تا قهرمان جهان شویم اما آنچه به هم رسیدیم این است که باید ببینیم ستاره‌های بعدی شطرنج در کجا ظهور می‌کنند اما اگر تاریخ شطرنج را مطالعه کنیم می‌بینیم ورزشکاران نامدار از کشورهایی ظهور کردند که اصلا شطرنج در آنها مطرح نبود. مثلا قهرمان نامداری از جنوب آمریکا ظهور کرد که اصلا در آن کشور شطرنج مطرح نبود یا در کوبا یا همینطور قهرمان فعلی شطرنج جهان از نروژ. زمانی که من در سال 1975 قهرمان جهان شدم نروژ حتی یک استاد بزرگ هم نداشت.

قهرمان سابق شطرنج جهان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه به نظر می‌رسد با توجه به اینکه سطح شطرنج بانوان نسبت به مردان پایین‌تر است بنابراین می‌توان استعدادهای بیشتری را در این بخش پرورش داد، یادآور شد: شاید این حرف شما 30 سال پیش درست بود اما الان نه. سطح شطرنج بانوان خیلی بالا رفته و ما استعدادهای زیادی را در شطرنج داریم. به عنوان مثال قهرمان بانوان جهان در حال حاضر حریف قدری برای همه رقیبان به شمار می‌رود اما اگر بخواهیم درباره 10 نفر اول جهان صحبت کنیم خانم‌ها شانس کمتری دارند.

کارپف درباره مسابقاتی که هر ساله روسیه با چین برگزار می‌کند در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانید این مسابقات را با ایران هم برگزار کنید، گفت: در این باره می‌توانیم با فدراسیون روسیه صحبت کنیم چراکه این کشور برای رقابت‌های جدید آماده است اما مسابقه با چین هم برای ما و هم این کشور مهم است. زنان چینی قوی‌تر از روس‌ها و مردان روسی قوی‌تر از چینی‌ها هستند. تیم ملی مردان چین در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته که دلیل آن رقابت با روسیه بوده است.

وی درباره اینکه پیش از این به شما سرمربیگری ایران پیشنهاد شده بود الان برنامه‌تان چگونه است؟ اظهار داشت: 6 سال پیش در این باره صحبت کردیم اما برای من غیرممکن بود چون عضو پارلمان روسیه شدم و باید سه هفته در ماه را حضور مستمر داشته باشم اما می‌توانیم دوره‌های آموزشی را برای ایران هم برگزار کنیم.

قهرمان سابق شطرنج جهان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید ما استعدادهای زیادی را در رده‌های سنی پایین مثل علیرضا فیروزجا به جهان معرفی کرده‌ایم نظرتان در این باره چیست؟ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در این سن پتانسیل‌ها زیاد است. این ورزشکار می‌تواند در دوره‌های آموزشی تیم ملی روسیه شرکت کند.

در بخشی از این نشست خبری، مهرداد پهلوان رئیس فدراسیون شطرنج در مورد این که با توجه به شرایط عنوان شده توسط کارپف امکان تاسیس مدرسه کارپف در ایران وجود دارد یا نه؟ گفت: در حال حاضر ایران مدارس شطرنج زیادی دارد، اما موضوع افتتاح مدرسه کارپف را هم بررسی می کنیم اگر در این زمینه بخش خصوصی حمایت کند مدرسه کارپف را هم افتتاح خواهیم کرد.

آناتولی کارپف، نماینده فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در کمیته بین المللی المپیک، نایب رئیس فدراسیون شطرنج روسیه و قهرمان هفت دوره رقابت های جهانی شطرنج به منظور افتتاح دو رویداد ستارگان جهان و مدارس آسیا در ایران، به تهران سفر کرده است.

گزارش تصویری نشست خبری فدراسیون شطرنج

نشست خبری فدراسیون شطرنج از ساعت 10 صبح روز شنبه 19 تیرماه در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، نشست خبری این فدراسیون از ساعت 10 صبح روز شنبه 19 تیرماه با حضور آناتولی کارپف قهرمان اسطوره ای سابق شطرنج جهان و استقبال خوب رسانه های خبری مکتوب و تصویری در محل فدراسیون آغاز شد.

عکاس وزارت ورزش و جوانان در گزارشی به روایت تصویری این نشست خبری پرداخت:

 

کارپوف: شطرنج ایران واقعاً پیشرفت خوبی داشته است/ رییس فدراسیون جهانی شطرنج: حمایت مسئولان ورزشی ایران پیشرفت شطرنج را رقم زده است

مراسم افتتاحیه رقابت های شطرنج قهرمانی مدارس آسیا با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در هتل ورزش برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این مراسم، «آناتولی کارپف» قهرمان سابق شطرنج جهان گفت: شطرنج زمینه را برای اتحاد بیشتر فراهم می کند. این رشته در اکثر کشورهای جهان شناخته شده است و از استقبال و محبوبیت خوبی در بین نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برخوردار است.

این قهرمان پرآوازه با اشاره به سفری که بیست سال پیش به ایران داشته، افزود: در طی این مدت این رشته واقعاً در کشور زیبای ایران پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.


«کارپوف»ادامه داد: شطرنج ورزشی است که با کمک آن درسراسر جهان دوستان زیادی پیدا می کنید از طرفی با شطرنج اتحاد مردم بیشتر می شود و شطرنج بازان مهمان یک خانواده هستند.


«کیرسان ایلیومژینوف» رئیس فدراسیون جهانی شطرنج هم در آئین افتتاح این رقابت ها با قدردانی از برگزاری این مسابقات در ایران گفت: خوشبختانه مسئولین ورزشی ایران با حمایت های خود زمینه را برای توسعه رشته شطرنج فراهم کرده اند.


«پهلوان زاده » رییس فدراسیون شطرنج کشورمان نیز رقابت های شطرنج را فرصتی برای ایجاد رفاقت و رابطه قوی تر در بین شطرنج بازان دانست.


دوازدهمین دوره رقابت های شطرنج قهرمانی مدارس آسیا در ایران با عنوان «یادبود شهید فهمیده» برگزار می شود.


این رقابت ها در 6 رده سنی 7 تا 17 سال و در سه بخش استاندارد، سریع و نیمه سریع برگزار می شود و از ایران 100 شطرنج بار دختر و 180 شطرنج باز پسر حضور دارند.


این رقابت ها در 9 دور به روش سوئیسی انجام می شود و 28 تیر با معرفی برترین ها به کار خود پایان می دهد.

گزارش تصویری مراسم افتتاحیه رقابتهای شطرنج قهرمانی مدارس آسیا

مراسم افتتاحیه رقابتهای شطرنج قهرمانی مدارس آسیا ظهر امروز با حضور رییس فدراسیون جهانی شطرنج، دکتر سجادی و دکتر احمدی معاونان وزیر ورزش و جوانان، رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و برخی از معاونانش و آناتولی کارپف قهرمان اسطوره ای شطرنج جهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسوین شطرنج، هتل ورزش ظهر امروز میزبان مراسم افتتاحیه رقابتهای شطرنج قهرمانی مدارس آسیا بود. 

در این مراسم رییس فدراسیون جهانی شطرنج، دکتر سجادی و دکتر احمدی معاونان وزیر ورزش و جوانان، رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و برخی از معاونانش و آناتولی کارپف قهرمان اسطوری شطرنج جهان و برخی دیگر از مسئولان ورزشی کشور حضور داشتند.

کزارش تصویری این افتتاحیه را که در سایت وزارت ورزش و جوانان منتشر شده است مشاهده می کنید:  

 

دکتر سجادی: کارهای پایه ای در شطرنج می تواند تضمین کننده موفقیت در آینده باشد

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در شطرنج کار به صورت پایه‌ای انجام می‌شود و این مسئله می‌تواند تضمین کننده موفقیت در آینده باشد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مراسم افتتاحیه رقابتهای شطرنج قهرمانی مدارس آسیا از ساعت 12 روز یکشنبه 20 تیرماه در محل هتل ورزش قرار داشت.علاوه بر مهمانان خارجی این مراسم(ایلمیوژینوف رییس فدراسیون جهانی شطرنج و آناتولی کارپف قهرمان سابق شطرنج جهان) دکتر سجادی و دکتر احمدی معاونان وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات شطرنج قهرمانی مدارس آسیا اظهار داشت: مهم است که چنین مسابقاتی به میزبانی ایران برگزار شود و خوشبختانه رئیس فدراسیون جهانی هم برای افتتاحیه به کشورمان سفر کرده است. در شطرنج کار به صورت پایه‌ای انجام می‌شود و این مسئله می‌تواند تضمین کننده موفقیت در آینده باشد.

وی افزود: طی دو سال گذشته یکی از محورهای اصلی کار ما استعدادیابی بوده است. کارمان را با حدود 32 رشته آغاز کردیم و شطرنج نیز جزو همین رشته هاست.

نظرات

نام

ایمیل   (نمایش داده نخواهد شد)
نظر

حامیان


قهرمانان
  • قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری
    قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری

  • استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    قهرمان لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم سایپا وکسب مقام اول (میز3) در سال 1398
    کسب عنوان برترین بازیکن جوان آسیا از سوی فدراسیون شطرنج آسیا (2016)
    شرکت در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی کشور وراه یابی به فینال مسابقات در سال 1396
    نایب قهرمانی لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم ذوب آهن وکسب مقام اول (میز1) در سال 1395
    کسب اخرین نورم استاد بزرگی در مسابقات المپیادجهانی به همراه تیم ملی بزرگسالان
    کسب مقام سوم قهرمانی جهان در رده سنی زیر 18 سال -2016
    کسب مدال طلای تیمی قهرمانی جهان در المپیاد زیر 16 سال 2015 - مغولستان
    کسب عنوان قهرمانی اسیا در رده سنی زیر 16 سال - 2015(کره جنوبی)
    کسب مقام دوم مشترک اوپن گرجستان 2015
    کسب اولین نورم استادبزرگی در تیرماه 94 (بلغارستان)
    کسب عنوان استادی بین المللی در فروردین 94(تایلند)
    کسب عنوان سومی تیمی مسابقات المپیاد جهانی 2014 مجارستان
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 16 سال -2014- هند
    کسب مدال تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2014
    کسب مدال برنز تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2013
    مقام دومی قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 14 سال - ایران 2013
    مقام دوم تيمي و كسب مدال نقره ميز 5 در المپياد جهاني زير 16 سال (تركيه - 2012)
    مقام اول تیمی مسابقات قونیه - ترکیه 2012
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 14 سال سريلانكا و کسب مدال تیمی زیر 14 سال
    کسب مدال نقره تیمی سریع زیر 14 سال سریلانکا 2012
    مقام چهارم (مشترک با سوم ) جهان زیر 12 سال برزیل 2011
    قهرمان اسيا زير 12 سال فیلیپین 2011
    مقام ششم جهان زیر 12 سال 2010 یونان
    مقام هفتم جهان زیر 10 سال ترکیه 2009
    قهرمان اسيا زیر 10 سال 2009 هند و همچنین طلای تیمی زیر 10 سال
    مقام اول كشور در رده سني زير 12 سال
    مقام چهارم مسابقات زیر 14 سال قهرمانی جهان 2011
    قهرمان کشوردر سال 90-1389
    کسب مدال طلای asean ویتنام 2009 و اخذ عنوان استادی فیده
    کسب مدال تیمی زیر 10 سال - ویتنام 2008

  • استاد بین المللی  نیما جوانبخت
    استاد بین المللی نیما جوانبخت
    کسب مقام سوم اسیا در رده سنی زیر 20 سال - 2015 قرقیزستان
    کسب مقام قهرمانی کشور در رده سنی زیر 20 سال - 1394
    کسب مقام دومی مسابقات سریع و چهارمی متعارف قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 18 سال -ایران 2013
    كسب مقام دوم تيمي در مسابقات المپياد جهاني زير 16 سال (استانبول 2012)
    مقام چهارم زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام اول اسيا در مسابقات سريع و بليتس زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام ششم مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی زیر 16 سال 2011
    قهرمان جشنواره سراسری کشور در سال 90
    مدال نقره زیر 16 سال اسیا فیلیپین 2011
    نفر سوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال
    مدال برنز تیمی المپیاد جهانی2011 - مدال طلای انفرادی المپیاد جهانی 2011
    مدال طلای تیمی مسابقات ازاد ترکیه 2011

  • استاد فیده انوشا مهدیان
    استاد فیده انوشا مهدیان
    نائب قهرمان مسابقات برق آسا زون غرب آسیا رده زیر 20 سال 2022 - قرقیزستان
    مقام سوم مسابقات المپیاد جهانی گروه B سال 2022 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1400 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - کرمانشاه
    مقام سوم مسابقات جوانان آسیا رده زیر 20 سال 2021 - کسب دومین نورم استادی بین المللی - سریلانکا
    قهرمان تیمی(تیم سایپا تهران)مسابقات لیگ برتر کشور 1398 - تهران
    مقام سوم مسابقات نوجوانان جهان رده زیر 16 سال 2019 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1398 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - رشت
    مقام سوم مسابقات زون 3/1 بانوان آسیا سال 2019 - کسب اولین نورم استادی بین المللی - اردن
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان) لیگ برتر کشور 1397 - تهران
    قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - گرگان
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1397 - قزوین
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1397 - زنجان
    مقام سوم تیمی مسابقات المپیاد جهانی شطرنج رده زیر 16 سال 2018 - هند
    قهرمان میز بانوان(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1396 - رشت
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1396 - گرگان
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1396 - ساری
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی سریع آسیا رده زیر 20 سال 1396 - شیراز
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1395 - تهران
    نایب قهرمان مراحل اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1395 - سمنان
    نایب قهرمان مرحله اول مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1395 - یزد
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1394 - قزوین
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1394 - ماهشهر
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1393 - ساری
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1392 - قزوین

  • هستی خسروی
    هستی خسروی
    مقام دوم رده سنی زیر 10 سال1396
    کسب عنوان سومی قهرمانی جهان در رده سنی زیر 8 سال -216
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان رده سنی زیر 6 سال جشنواره کشور - 1392

  • محمد صادق نادری
    محمد صادق نادری
    قهرمان مسابقات اماتوزی اسیا- اصفهان 2016
    نایب قهرمان رده سنی زیر 14 سال پسران - 1394

  • محسن ترکان
    محسن ترکان
    نایب قهرمان مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • امیرحسین بادکوبی
    امیرحسین بادکوبی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 14 سال کشور در سال 1391
    كسب مقام اول اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان -1391)
    نایب قهرمان مسابقات زیر 20 سال کشور در سال 1391
    مقام سوم در رده سنی زیر 12 سال در سال 90-1389

  • علیرضا آقائی
    علیرضا آقائی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 18 سال کشور در سال 1391
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا(سريلانكا2012)
    نفر دوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال در سال 90-1389
    تکرار مقام دوم رده سنی زیر 16 سال کشور - سال 91-1390

  • فراز قلعه دار
    فراز قلعه دار
    نايب قهرمان اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان - 1391)
    قهرمان کشور در سال 1390 (رده سنی زیر 20سال)

  • استاد فيده پرنيان عباسي
    استاد فيده پرنيان عباسي
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 12 سال کشور در سال 1391
    کسب مقام اول مشترک و عنوان استادي فيده مسابقات اسه ان در مسابقات اسه ان 2012
    مقام دوم قهرمانی کشور در رده زیر 10سال- سال 90-1389

  • رامیلا واگوهیان
    رامیلا واگوهیان
    مقام سوم زیر 18 سال 1396
    کسب مقام سوم بازیهای سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 15 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 20 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال - 1393
    مقام سوم قهرمانی کشور - رده سنی زیر 14 سال - 1392
    مقام دوم زیر 8سال کشور در سال 1388

  • اشکان ازلی
    اشکان ازلی
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 16 سال(1392) و راهیابی به مسابقات قهرمانی اسیا(2014)
  • طناز ازلی
    طناز ازلی
    مقام سوم مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی کشور
    نائب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال 1397
    مقام دوم مسابقات آسیایی رده سنی زیر 16 سال 2017
    مقام سوم سریع قهرمانی آسیا رده سنی زیر 16 سال 2017
    قهرمان کشور دررده سنی زیر16سال دختران 1395
    نایب قهرمان رده سنی زیر 15 سال دختران مدارس اسیا و کسب عنوان wcm - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 14 سال - 1393

  • فاطمه مشهدی
    فاطمه مشهدی
    مقام اول کشور در رده سنی زیر 12 سال - 1398
    کسب مقام سوم زیر 12 سال کشور درسال 1397
    مقام سوم رده سنی زیر 10 سال 1396
    کسب عنوان دومی مسابقات سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 9 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    قهرمان کشور در جشنواره کشوری رده سنی زیر 6 سال - تهران - 1392

  • کیارش نجفی
    کیارش نجفی
    1390- مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا2011
    قهرمان استات اصفهان در رده سنی زیر 16 سال - 1394

  • خشایار رجبی
    خشایار رجبی
    مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا - 2011
  • امید کریمی
    امید کریمی
    دارنده مدال برنز قهرمانی کشور کم بینایان و نابینایان - 1395 رامسر
  • عسل کاظم زاده
    عسل کاظم زاده
    کسب عنوان بهترین بازیکن ریتینگ دار زیر 1900 بانوان اماتوری اسیا- اصفهان 2016
    قهرمان استان در رده سنی زیر 12 سال - 1393
    راهیابی به فینال قهرمانی کشور بانوان (انتخابی تیم ملی بزرگسالان)1393
    قهرمان استان در رده سني زير 10 سال دختران -1391
    قهرمان استان در رده سنی زیر 20 سال دختران - سال 1390
    مقام هفتم رده سنی زیر 10 سال کشور - سال 91-1390
    مقام چهارم مسابقات قهرمانی کشور رده سنی زیر 8 سال 90-1389

  • ایدا عباسی
    ایدا عباسی
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390 و قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390
    قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران

  • مسعود ایرانپور
    مسعود ایرانپور
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1800 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • علی کدخدائی
    علی کدخدائی
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 2000 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • محمد جواد نادری
    محمد جواد نادری
    بهترین بازیکن بدون ریتینگ مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • نگین ماجد
    نگین ماجد
    کسب عنوان بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1700 مسابقات اماتوری بانوان اسیا-اصفهان 2016
  • آرش جعفری قورتانی
    آرش جعفری قورتانی
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال - 1398
    قهرمان زیر 6 سال پسران در سال 1395

  • آرین اعتمادی
    آرین اعتمادی
    مدال برنز زیر 14 سال کشور - 1398
    قهرمان زیر 10 سال پسران استان در سال 1395

  • مائده یوسفیان
    مائده یوسفیان
    مدال برنز زیر 10 سال کشور - 1398
  • شایان ایمن
    شایان ایمن
    قهرمان استان زیر 10 سال 1396
    نایب قهرمان استان زیر 12 سال 1397
    قهرمان استان زیر 12 سال 1398
    نایب قهرمان کشور زیر 14 سال 1399
    نایب قهرمان اسیا زیر14 سال 2021