پایگاه شطرنج منتشر کرد؛ در جستجوی ردپای بزرگان به قلم: نیما جوانبخت

تاریخ ثبت مقاله: 1390/11/06

پایگاه شطرنج منتشر کرد؛

در جستجوی ردپای بزرگان

به قلم: نیما جوانبخت 

بازدید از برزیل به بهانه مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان، رویایی بود که برای بسیاری از بازیکنان جوان محقق شد.آنچه در ادامه خواهد آمد گزارشی است از نیما جوانبخت شطرنجباز ۱۵ ساله ایرانی که تنها دلبستگی اصلی اش بازدید ساده از یک کشور دیگر نیست، بلکه او در این سفر در پی رد پای دو کاوشگر و مردم شناس مشهور ایرانی بوده است که با سفر به دور دنیا به عنوان اولین مردمان آسیایی با سفر به قطب جنوب به کاوش پرداخته اند.

در جستجوی ردپای بزرگان

به قلم نیما جوانبخت

بازدید از برزیل به بهانه شرکت در مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان رویایی بود که برای بسیاری از بازیکنان جوان تحقق یافت.پس از اینکه در ماه گذشته گزارشی از یک بازیکن هندی دریافت نمودیم به دنبال آن گزارشی متفاوت از بازیکن ۱۵ ساله ایرانی به دستمان رسید.تنها علایق وی بازدید ساده از یک کشور دیگر نبوده است که آنهم بسیار هیجان برانگیز می نماید بلکه در پی یافتن ردپایی از دو کاوشگر و مردم شناس مشهور ایرانی که شاید برای بسیاری از غربیها نا شناخته می باشد.

با این حال این دو پیشگام اولین آسیاییهایی بودند که به کاوش در قطب جنوب پرداختند و به دنبال آن مسافرتشان به آفریقا،آمریکای جنوبی و البته آمازون گسترش یافت.آنها از مسافرتشان به صورت تمام و کمال عکس و فیلم تهیه نموده اند.

نیما جوانبخت گزارشی کوتاه از سفر این دو قهرمان ملی از جمله سفرشان به شهر میزبان مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان در "کالداس نواس" برزیل را برایمان ارسال نموده است که ملاحظه می فرمایید.


برزیل با تمامی کشورهای آمریکایی جنوبی به غیر از شیلی و اکوادو دارای مرز مشترک است.این کشور پنجمین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت است.


یکی از ویژگیهای مشهور برزیل جنگلهای آمازون است که منبع مهمی از تولید اکسیژن به شمار می رود و بسیاری آن را به ششهای تنفسی جهان تعبیر می کنند.جنگلهای آمازون کمتر از ۶۰٪ وسعت برزیل را شامل می شود. 

قطع درختان،تهدیدی جدی برای جنگلهای آمازون به شمار می رود.در سال ۱۸۵۰ به ازای هر انسان بر روی کره زمین ۶۶۲ درخت در این جنگل وجود داشت.در سال ۲۰۱۱ این آمار به ۶۰ درخت از این جنگل برای هر نفر کاهش یافت و تخمین زده می شود که در سال ۲۰۲۰ این تعداد تنها به ۲۰ درخت در ازای هر شخص تنزل یابد!

جنگلهای آمازون برای ایرانیان نه تنها در کتب و فیلمها شناسانده شده است بلکه تحقیقات دو ایرانی به نامهای عیسی و عبدالله امیدار که تصمیم گرفتند تا در دهه ۵۰ میلادی از آمازون بازدید کنند،به عنوان منبعی از اطلاعات به شمار می رود.  


برادران امیدوارا این سفر را سهل نگرفتند بلکه  با دقت هر چه تمام تر به برنامه ریزی پرداختند. 


تدارک آنها تنها به مطالعه نقشه ها محدود نمی شد بلکه از انجام هر عملی که آنها را در این امر یاری میرساند فرو گذار نمیکردند به عنوان مثال کوهنوردی یکی از این کارها بود... 


... و یا موتور سواری


هنگامی که آنها به آمازون رسیدند،مقداری برج همراه برده بودند اما این کافی نبود.بنابراین آنها می بایست همانند بومیانی که در جنگلها زندگی می کردند به تغذیه می پرداختند.غذاهایی همانند مارها و یا مغز میمونها.شاید صرف اینگونه غذاها برای ما غیر قابل تصور باشد اما عیسی شرح می دهد که در برخی شرایط سخت انسان باید هر آنچه را که به دستش می رسد بخورد.


آنها عادات و رسوم قبیله "یاگوا" را مورد مطالعه قرار دادند. 


برادران امیدوار با بچه های بومیان با اهدای عروسک و بادکنک دوست شدند. 

عیسی امیدوار می نویسد:"ما در حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی،یک قایق موتوری و هدایایی را برای بومیان با خود حمل می کردیم.ساعتی بعد خودمان را بالای کوههای "آند" یافتیم و خیلی زود با نگاهی گذرا به جنگلهای در هم تنیده آمازون دانستیم که روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.دست و پنجه نرم کردن با جنگلهای باران گیر و سر و کله زدن با قبایل بومی کار چندان آسانی به نظر نمی رسید.پس از چندین ساعت پرواز با یک هواپیمای تک موتوره به رود "پوتومایو" در حوالی روستایی با نام "میتو" که در آن چندین خانوار ماهیگیر ساکن بودند، رسیدیم.ما یک هفته را در این روستا سپری کردیم و به جمع آوری اطلاعات در این سفر کوتاهمان پرداختیم.ما قادر بودیم با اعضای این قبیله که گهگاهی با سفید پوستان در ارتباط بودند و  مقداری با زبان اسپانیولی آشنا بودند، ارتباط برقرار کنیم.در آنجا بود که یک قایق بزرگ که از تنه درختان ساخته شده بود،تهیه کردیم،در ادامه سفرمان و دور از قبیله "یاگوا" یکی از  بدوی ترین جوامع بشری در جنگلهای باران گیر آمازون زندگی می کردند.

ما به قلمرو قبیله "یاگوا" پس از سیزده روز سفر با قایقمان در حالی که با خطرات گوناگونی روبرو شدیم،رسیدیم.در حقیقیت،مخاطره آمیزترین بخش سفرمان تنها در ابتدای امر حادث شد.هیچ کس از سفیدپوستان در این نواحی پای نگذاشته بودند و اگر هم چنین کرده بودند،جانشان را از دست داده بودند. 

 


یک بازی خطرناک! برادران امیدوار می گویند که در این بازی یک بچه پنج متر به بالا پرتاب می شد و هنگامی که تنها چند اینچ تا دریده شدن بدنش با چاقو فاصله داشت به پهلو گرفته میشد و بچه به بازوان  فرد می افتاد!


برادران امیدوار اولین کاوشگران آسیایی قطب جنوب بودند، آنها سفرشان را در سال ۱۹۵۴ آغاز کردند و آن هنگامی بود که این ایرانیهای با دل و جرات تصمیم گرفتند که سرزمینشان را به قصد کشف جهان ترک کنند. 


آنها شش ماه را در آب و هوایی با ۶۰ درجه زیر صفر سپری کردند!


 
موزه مردم شناسی جهانی برادران امیدوار در محلی باشکوه در ورودی دروازه قدیمی قصر سبز که به دوران پهلوی تعلق دارد، قرار گرفته است.این ساختمان زیبا در اواسط قرن ۱۸ میلادی ساخته شده و با بازسازی آن در سال ۲۰۰۲ برای دید عموم بازگشایی شده است

فیلمی کوتاه که توسط تلویزیون "پرس تی وی" در قالب گزارشی خبری تهیه شده است و به معرفی برادران امیدوار می پردازد.

اگر شما تمایل دارید تا در مورد برادران امیدوار بیشتر بدانید لطفاً از وبسایت بسیار خوب برادران امیدوار به آدرس: , www.omidvar-brothers.com, دیدن نمایید که از تصاویر و موضوعات بسیاری در زمینه سفر آنها تشکیل شده است.

تمامی تصاوی از برادران امیدوار به پایگاه اینترنتی www.omidvar-brothers.com تعلق دارد.

 

قهرمانی شطرنج جوانان جهان ۲۰۱۲

در سال ۲۰۱۱ برزیل برای اولین بار  مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان را میزبانی کرد.این رقابتها در شهر "کالداس نواس" که یکی از بزرگترین تفریحگاههای چشمه های معدنی آب گرم جهان را دارا می باشد، برگزار شد.این شهر بیشتر از ۸۰ هتل دارد که تمامی آنها با استخرهای شنا و آب گرم مجهز می باشند. تمامی منابع درآمد "کالداس نواس" از راه صنعت گردشگری تامین می شود.

   با آنکه شطرنج ایران نمی توانست با کشورهایی نظیر روسیه در زمینه کسب مدال رقابت کند اما برخی بازیکنان این تیم از لحاظ انفرادی عملکرد چشمگیری به جا گذاشتند به ویژه در گروه پسران زیر ۱۶ سال که سه شطرنجباز ایرانی در بین ۸ نفر برتر رقابتها قرار گرفتند.  

رده بندی نهایی زیر ۱۶ سال پسران

 

Rk

Tit

Name

FED

Rtg

Pts

 TB1 

1

GM

Cori Jorge

PER

2482

7.5

35.5

2

IM

Pouya Idani

IRI

2427

7.5

34.0

3

 

Igambergenov Alibek

KAZ

2259

7.0

33.0

4

FM

Gabuzyan Hovhannes

ARM

2393

6.5

35.0

5

 

Doros Radu-Marian

ROU

2320

6.5

34.5

6

FM

Javanbakht Nima

IRI

2299

6.5

32.5

7

 

Antonio Viani D'cunha

IND

2245

6.5

32.0

8

FM

Kowsarinia Amir

IRI

2233

6.5

29.5

یکی دیگر از مدال آوران با افتخار ما ساراسادات خادم الشریعه ۱۳ ساله با درجه ۲۲۱۱ بود که در بخش دختران زیر ۱۴ سال به گردن آویز برنز دست یافت.

تیم نوجوانان ایران با هئیت همراه در برزیل .من نفر دوم در سمت چپ در بین نفرات ایستاده هستم(عکس از الشن مرادی ابدی)


سالن محل برگزاری مسابقات با بیش از ۱۱۲۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور از سراسر دنیا

در ادامه یکی از بازیهای من در این دوره از مسابقات را ملاحظه می فرمایید که به دلیل مشکلات در دیر اعلام کردن قرعه کشی که در آخرین دقایق مانده به آغاز بازی انجام شد و یکی از مشکلات برگزاری مسابقات به شمار می رفت، نتوانستم تدارک لازم را برای این بازی ببینم.

برای مشاهده بازی به منبع این مطلب مراجعه فرمایید(اینجا کلیلک کنید)

 برای دریافت بازی اینجا کلیک کنید.


در مراسم اخنتتامیه مدالهایی بی همتا به مدال آوران اهدا شد که طرح آن از شکل مجسمه "مسیح رهایی" بخش واقع در "ریودو ژانیرو" الهام گرفته شده بود.


"مسیح رهایی بخش"،که در "ریودوژانیرو" به عنوان "کورکووادو" شناخته می شود،این بنا یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار می رود که یکی از شگفتیهای آن تاریخ صدها ساله ساخت آن است.


قبل از آنکه به برزیل بروم چیزهایی را در مورد "فیجائو" شنیده بودم (لوبیای سیاه با ادویه و گوشت که غذای مشهور برزیلی است و نکته جالب توجه در مورد این غذا اینکه در هر وعده در هتل سرو می شد)

 

یکی چیز دیگر: در این تصاویر یک استکان قهوه برزیلی خوشمزه است که در کنار آن یک شیرینی خوشمزه و دلپذیر ایرانی به نام "گز" قرار دارد که در شهر من، اصفهان تولید می شود.این یک ترکیب دلپذیر را تشکیل می دهد! 


نیما جوانبخت،استاد فیده ۱۵ ساله ایرانی

 

 

 

 

 


مرتبط:

"تمامی حقوق این مطلب متعلق به پایگاه شطرنج و حقوق ترجمه آن متعلق به وبلاگ شطرنجیان می باشد.استفاده از این مطلب تنها با درج نام مترجم و وبلاگ شطرنجیان بلا مانع است."

نقل از وبلاگ شطرنجیان

 

نظرات

نام

ایمیل   (نمایش داده نخواهد شد)
نظر

علی غفوری در تاریخ ۱۴/۱۱/۱۳۹۰

سلام .مقاله نیما جوانبخت را خواندم.لذت بردم .علاقه ام برای سفر به برزیل دوچندان شد.این مقاله نشان میدهد نیمای عزیز علاوه بر شطرنج در زمینه های دیگر نیز تبحر دارد.موفق باشی

rahmati در تاریخ ۱۷/۱۱/۱۳۹۰

هم برادران امیدوار و هم استاد نیما جوانبخت برای ایران افتخار آفریده اند. وقتی مقاله استاد15ساله کشورم را میخواندم احساس غرور کردم که ایرانیم

امیرحسین.ل در تاریخ ۲۳/۱۱/۱۳۹۰

آقای جوانبخت هم نماینده شایسته شطرنج ایران هستند و هم پیک فرهنگ و ادب کشورمان و در هر دو زمینه باعث سرافرازی ما اصفهانیها شده اند

حامیان


قهرمانان
  • قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری
    قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری

  • استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    قهرمان لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم سایپا وکسب مقام اول (میز3) در سال 1398
    کسب عنوان برترین بازیکن جوان آسیا از سوی فدراسیون شطرنج آسیا (2016)
    شرکت در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی کشور وراه یابی به فینال مسابقات در سال 1396
    نایب قهرمانی لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم ذوب آهن وکسب مقام اول (میز1) در سال 1395
    کسب اخرین نورم استاد بزرگی در مسابقات المپیادجهانی به همراه تیم ملی بزرگسالان
    کسب مقام سوم قهرمانی جهان در رده سنی زیر 18 سال -2016
    کسب مدال طلای تیمی قهرمانی جهان در المپیاد زیر 16 سال 2015 - مغولستان
    کسب عنوان قهرمانی اسیا در رده سنی زیر 16 سال - 2015(کره جنوبی)
    کسب مقام دوم مشترک اوپن گرجستان 2015
    کسب اولین نورم استادبزرگی در تیرماه 94 (بلغارستان)
    کسب عنوان استادی بین المللی در فروردین 94(تایلند)
    کسب عنوان سومی تیمی مسابقات المپیاد جهانی 2014 مجارستان
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 16 سال -2014- هند
    کسب مدال تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2014
    کسب مدال برنز تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2013
    مقام دومی قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 14 سال - ایران 2013
    مقام دوم تيمي و كسب مدال نقره ميز 5 در المپياد جهاني زير 16 سال (تركيه - 2012)
    مقام اول تیمی مسابقات قونیه - ترکیه 2012
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 14 سال سريلانكا و کسب مدال تیمی زیر 14 سال
    کسب مدال نقره تیمی سریع زیر 14 سال سریلانکا 2012
    مقام چهارم (مشترک با سوم ) جهان زیر 12 سال برزیل 2011
    قهرمان اسيا زير 12 سال فیلیپین 2011
    مقام ششم جهان زیر 12 سال 2010 یونان
    مقام هفتم جهان زیر 10 سال ترکیه 2009
    قهرمان اسيا زیر 10 سال 2009 هند و همچنین طلای تیمی زیر 10 سال
    مقام اول كشور در رده سني زير 12 سال
    مقام چهارم مسابقات زیر 14 سال قهرمانی جهان 2011
    قهرمان کشوردر سال 90-1389
    کسب مدال طلای asean ویتنام 2009 و اخذ عنوان استادی فیده
    کسب مدال تیمی زیر 10 سال - ویتنام 2008

  • استاد بین المللی  نیما جوانبخت
    استاد بین المللی نیما جوانبخت
    کسب مقام سوم اسیا در رده سنی زیر 20 سال - 2015 قرقیزستان
    کسب مقام قهرمانی کشور در رده سنی زیر 20 سال - 1394
    کسب مقام دومی مسابقات سریع و چهارمی متعارف قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 18 سال -ایران 2013
    كسب مقام دوم تيمي در مسابقات المپياد جهاني زير 16 سال (استانبول 2012)
    مقام چهارم زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام اول اسيا در مسابقات سريع و بليتس زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام ششم مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی زیر 16 سال 2011
    قهرمان جشنواره سراسری کشور در سال 90
    مدال نقره زیر 16 سال اسیا فیلیپین 2011
    نفر سوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال
    مدال برنز تیمی المپیاد جهانی2011 - مدال طلای انفرادی المپیاد جهانی 2011
    مدال طلای تیمی مسابقات ازاد ترکیه 2011

  • استاد فیده انوشا مهدیان
    استاد فیده انوشا مهدیان
    نائب قهرمان مسابقات برق آسا زون غرب آسیا رده زیر 20 سال 2022 - قرقیزستان
    مقام سوم مسابقات المپیاد جهانی گروه B سال 2022 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1400 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - کرمانشاه
    مقام سوم مسابقات جوانان آسیا رده زیر 20 سال 2021 - کسب دومین نورم استادی بین المللی - سریلانکا
    قهرمان تیمی(تیم سایپا تهران)مسابقات لیگ برتر کشور 1398 - تهران
    مقام سوم مسابقات نوجوانان جهان رده زیر 16 سال 2019 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1398 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - رشت
    مقام سوم مسابقات زون 3/1 بانوان آسیا سال 2019 - کسب اولین نورم استادی بین المللی - اردن
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان) لیگ برتر کشور 1397 - تهران
    قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - گرگان
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1397 - قزوین
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1397 - زنجان
    مقام سوم تیمی مسابقات المپیاد جهانی شطرنج رده زیر 16 سال 2018 - هند
    قهرمان میز بانوان(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1396 - رشت
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1396 - گرگان
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1396 - ساری
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی سریع آسیا رده زیر 20 سال 1396 - شیراز
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1395 - تهران
    نایب قهرمان مراحل اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1395 - سمنان
    نایب قهرمان مرحله اول مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1395 - یزد
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1394 - قزوین
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1394 - ماهشهر
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1393 - ساری
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1392 - قزوین

  • هستی خسروی
    هستی خسروی
    مقام دوم رده سنی زیر 10 سال1396
    کسب عنوان سومی قهرمانی جهان در رده سنی زیر 8 سال -216
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان رده سنی زیر 6 سال جشنواره کشور - 1392

  • محمد صادق نادری
    محمد صادق نادری
    قهرمان مسابقات اماتوزی اسیا- اصفهان 2016
    نایب قهرمان رده سنی زیر 14 سال پسران - 1394

  • محسن ترکان
    محسن ترکان
    نایب قهرمان مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • امیرحسین بادکوبی
    امیرحسین بادکوبی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 14 سال کشور در سال 1391
    كسب مقام اول اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان -1391)
    نایب قهرمان مسابقات زیر 20 سال کشور در سال 1391
    مقام سوم در رده سنی زیر 12 سال در سال 90-1389

  • علیرضا آقائی
    علیرضا آقائی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 18 سال کشور در سال 1391
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا(سريلانكا2012)
    نفر دوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال در سال 90-1389
    تکرار مقام دوم رده سنی زیر 16 سال کشور - سال 91-1390

  • فراز قلعه دار
    فراز قلعه دار
    نايب قهرمان اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان - 1391)
    قهرمان کشور در سال 1390 (رده سنی زیر 20سال)

  • استاد فيده پرنيان عباسي
    استاد فيده پرنيان عباسي
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 12 سال کشور در سال 1391
    کسب مقام اول مشترک و عنوان استادي فيده مسابقات اسه ان در مسابقات اسه ان 2012
    مقام دوم قهرمانی کشور در رده زیر 10سال- سال 90-1389

  • رامیلا واگوهیان
    رامیلا واگوهیان
    مقام سوم زیر 18 سال 1396
    کسب مقام سوم بازیهای سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 15 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 20 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال - 1393
    مقام سوم قهرمانی کشور - رده سنی زیر 14 سال - 1392
    مقام دوم زیر 8سال کشور در سال 1388

  • اشکان ازلی
    اشکان ازلی
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 16 سال(1392) و راهیابی به مسابقات قهرمانی اسیا(2014)
  • طناز ازلی
    طناز ازلی
    مقام سوم مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی کشور
    نائب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال 1397
    مقام دوم مسابقات آسیایی رده سنی زیر 16 سال 2017
    مقام سوم سریع قهرمانی آسیا رده سنی زیر 16 سال 2017
    قهرمان کشور دررده سنی زیر16سال دختران 1395
    نایب قهرمان رده سنی زیر 15 سال دختران مدارس اسیا و کسب عنوان wcm - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 14 سال - 1393

  • فاطمه مشهدی
    فاطمه مشهدی
    مقام اول کشور در رده سنی زیر 12 سال - 1398
    کسب مقام سوم زیر 12 سال کشور درسال 1397
    مقام سوم رده سنی زیر 10 سال 1396
    کسب عنوان دومی مسابقات سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 9 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    قهرمان کشور در جشنواره کشوری رده سنی زیر 6 سال - تهران - 1392

  • کیارش نجفی
    کیارش نجفی
    1390- مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا2011
    قهرمان استات اصفهان در رده سنی زیر 16 سال - 1394

  • خشایار رجبی
    خشایار رجبی
    مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا - 2011
  • امید کریمی
    امید کریمی
    دارنده مدال برنز قهرمانی کشور کم بینایان و نابینایان - 1395 رامسر
  • عسل کاظم زاده
    عسل کاظم زاده
    کسب عنوان بهترین بازیکن ریتینگ دار زیر 1900 بانوان اماتوری اسیا- اصفهان 2016
    قهرمان استان در رده سنی زیر 12 سال - 1393
    راهیابی به فینال قهرمانی کشور بانوان (انتخابی تیم ملی بزرگسالان)1393
    قهرمان استان در رده سني زير 10 سال دختران -1391
    قهرمان استان در رده سنی زیر 20 سال دختران - سال 1390
    مقام هفتم رده سنی زیر 10 سال کشور - سال 91-1390
    مقام چهارم مسابقات قهرمانی کشور رده سنی زیر 8 سال 90-1389

  • ایدا عباسی
    ایدا عباسی
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390 و قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390
    قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران

  • مسعود ایرانپور
    مسعود ایرانپور
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1800 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • علی کدخدائی
    علی کدخدائی
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 2000 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • محمد جواد نادری
    محمد جواد نادری
    بهترین بازیکن بدون ریتینگ مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • نگین ماجد
    نگین ماجد
    کسب عنوان بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1700 مسابقات اماتوری بانوان اسیا-اصفهان 2016
  • آرش جعفری قورتانی
    آرش جعفری قورتانی
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال - 1398
    قهرمان زیر 6 سال پسران در سال 1395

  • آرین اعتمادی
    آرین اعتمادی
    مدال برنز زیر 14 سال کشور - 1398
    قهرمان زیر 10 سال پسران استان در سال 1395

  • مائده یوسفیان
    مائده یوسفیان
    مدال برنز زیر 10 سال کشور - 1398
  • شایان ایمن
    شایان ایمن
    قهرمان استان زیر 10 سال 1396
    نایب قهرمان استان زیر 12 سال 1397
    قهرمان استان زیر 12 سال 1398
    نایب قهرمان کشور زیر 14 سال 1399
    نایب قهرمان اسیا زیر14 سال 2021