تاج و تخت شطرنج قهرمانی جهان در قاره کهن ماندگار شد!

تاریخ ثبت: 1391/02/23

 

تاج و تخت شطرنج قهرمانی جهان در قاره کهن ماندگار شد!
در بازیهای سریع آناند 2.5 - 1.5 گلفاند را شکست داد و عنوان قهرمانی جهان را حفظ کرد.

شطرنج قهرمانی جهان در گالری ترتیاکف در مسکو به پایان رسید. آناند مدافع عنوان قهرمانی جهان با برنده مسابقات نامزدی ، گلفاند به رقابت پرداخت. مسابقه 12 بازی بود که از 11 تا 30 می (22 اردیبهشت تا 10 خرداد 91) ادامه داشت. در این 12 بازی دو نفر 6 -6 مساوی شدند اما در بازیهای سریع  25 دقیقه ای آناند 2.5 - 1.5 برنده  شد و کار به بازیهای برق آسا نکشید و قهرمان جهان شد و 1.53 میلیون دلار (60%) نیز گرفت و گلفاند هم 1.02 (40%)میلیون دلار گرفت.

نقل از ماهنامه شطرنج

بازی پایانی قهرمانی شطرنج جهان مسکو 2012؛

تساوی و قهرمانی در گرو بازیهای تکمیلی

 

پایانی نو امیدانه بر بازیهای قهرمانی شطرنج جهان. اما این بازی آخرین نمی اند سازشکارانه باشد چرا که قوانین چنین اجازه ای را نم دهد.بازی دوازدهم قهرمانی شطرنج جهان در سال 2012 در حالی با نتیجه تساوی خاتمه یافت که ویسواناتان آناند در حالی که با مهره سیاه یک پیاده پیش بود و وضعیتش تا حدی بهتر بود تساوی را پذیرفت تا سرنوشت قهرمان جهان در سال 2012 به بازیهای سریع وشاید هم بلیتز گره بخورد.



 

فینال قهرمانی شطرنج جهان تریتیاکوف-مسکو 2012

 

مسابقه فینال قهرمانی شطرنج جهان بین "ویسواناتان آنان"د مدافع عنوان قهرمانی  و "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان از 22 اردیهشت ماه الی 12 خردادماه آینده در گالری "تریتیاکوف" در شهر مسکو پایتخت روسیه در 12 بازی  برگزار می شود.برای این دوره از مسابقات مبلغ 2.55 میلیون دلار آمریکا جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که مبلغ 1.53 میلیون دلار آن (60%) به فرد برنده و 1.02 میلیون دلار (40%) آن به بازنده اهدا خواهد شد.

 

 

بازی دوازدهم و پایانی قهرمانی جهان آبستن حوادث مختلفی بود . همانطور همگان به آن اذعان داشته اند ، مدافع قهرمانی شطرنج جهان درماههای گذشته از فرم مطلوب خود بدور بوده است و بسیاری بر این اعتقاد بودند که "ویشی آناند" تمامی هم و قمش را صرف دفاع از عنوان قهرمانیش در مسابقه پیش رو خواهد کرد و تمامی آنچه در چنته دارد را بر سر "بوریس گلفاند" هوار خواهد کرد. زمان واقعه فرا رسید ، بازیها آغاز شدند و یکی پس از دیگری سپری شدند اما خبری از فوران آتشفشان نیروی "آناند" نشد.به جز یکی دو مورد استثنایی ، بازیهای این دوره از قهرمانی جهان ، خالی از آن کیفیت تکنیکی و روح جنگندگی بوده است.

 

شطرنجیان
انتظار برای آغاز بازی دوازدهم e4 و یا d4 سوال این است؟

 

شطرنجیان
1.e4 و حرکتی آغازین که آناند در بیشتر بازیهایش بازی کرده است

شطرنجیان
گلفاند اینبار با یک سیسیلی دیگر "روسولیمو" پاسخ داد

 

شطرنجیان
و سعی دارد تا حریف را نرم کند

 

نمی توان به جرات گفت که بازی دوازدهم یک بازی خسته کننده از آب در آمده است. اینگونه نشد هر چند که بازی در 22 حرکت خاتمه یافت.پس از یک زد و خورد تماشایی ، "گلفاند" یک پیاده را در قبال کسب مرکزی گسترده و برتری دو فیل فدا کرد.این طرح پیش تر در یکی از بازیها "کرامنیک" با مهره سیاه دیده شده است.در ادامه "آناند" سعی کرد تا بازی را با یک پیاده بیشتر به سمت آخر بازی اداره کند.هر چند وی برتری مختصری داشت و حریف 16 دقیقه برای انجام 18 حرکت از نظر زمانی عقب بود اما باید منصف بود چرا که نمی توان خطر کرد و با تحت فشار قرار دادن حریف به این امید که چه پیش خواهد آمد ، نشستت. "آناند" در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی بر این عقیده بود که بازی در پایان متعادل و ساده شده بود. اما به واقع این سوال پیش می آید که ادامه دادن این بازی چه ضرری داشت و به واقع این نکته را باید در نظر داشت که: "نابرده رنج گنج میسرنمیشود."

 

شطرنجیان
در کنفرانس پس از بازی استاد بزرگ "یان روجر" از بازیکنان پرسید که کدام رنگ را در بازی مرگ ناگهانی ترجیح می دهند!!

 

هنگامی که از عدم جذابیت بازیها ابراز نارضایتی شد "بوریس گلفاند" در مقابل این گفته جبهه گرفت و توپ را به زمین گزارشگران و مفسران انداخت و گفت که گزارشگران بازیها باید کار خود را به نحو احسن انجام دهند و با گزارش خود تماشاگران را جذب نمایند.

در بدو ورود "ولادیمیر کرامنیک" ، مفسر بازی این روز به سالن کنفرانس ، دو بازیکن به تشویق وی پرداختند که این امر  قهرمان اسبق جهان را شوکه کرد.وی در مورد این بازی گفت: "آناند تحت فشار بوده است و در طول بازی تمایل داشت تا بازی هر چه زودتر خاتمه یابد. به طور حتم بازیهای سریع وبلیتز مرحله تکمیلی در حد نهایت حساسیت انجام خواهد شد."

مشهود است که عنوان قهرمانی شطرنج جهان در گرو بازیهای تکمیلی است.بازیهایی که عصر روز چهارشنبه راس ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.در این مرحله چهار بازی سریع با کنترل زمانی 25 دقیقه با احتساب 10 ثانیه پاداش حرکت انجام می شود که در صورت تساوی طرفین در مجموع این بازیها 4 بازی بلیتز با کنتزل زمانی 5 دقیقه با احتساب 3 ثانیه پاداش حرکت برگزار خواهد شد که در صورت تساوی بازی مرگ ناگهانی قهرمان شطرنج جهان را مشخص خواهد کرد.

 

 

تابلو نتایج

 

Players
Rtng
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tot.
Perf.
+/–
 Vishy Anand
2791
½
½
½
½
½
½
0
1
½
½
½
½
6.0
2727
–11
 Boris Gelfand  
2727
½
½
½
½
½
½
1
0
½
½
½
½
6.0
2791
+11

 نقل از سایت شطرنجیان

شطرنج قهرمانی جهان: بازی آخر نیز مساوی شد
سونوشت تعیین قهرمان جهان به بازیهای سریع کشیده شد

 

قهرمانی جهان هم اکنون در گالری ترتیاکف در مسکو در جریان است . آناند قهرمان دوره ی پیش جهان با برنده تورنمنت نامزدی ، گلفاند به رقابت می پردازد. مسابقه 12 بازی است که از 11 تا 30 می (22 اردیبهشت تا 10 خرداد 91) ادامه دارد. برنده 1.53 میلیون دلار (60%) و بازنده 1.02 (40%)میلیون دلار میگیرند.

دور دوازدهم :

بازی آخر جذابیتی نداشت اما بازی عجیبی بود آناند وارد آخر بازی شد که در آن برتری داشت و گلفاند هم 15 دقیقه فقط وقت داشت اما بعد از 22 حرکت بازی مساوی شد. بازی سریع پس فردا ساعت 3:30 انجام خواهد شد.

بازی دوازدهم :

1e4 c5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 e6 4. Bxc6 bxc6 5. d3 Ne7 6. b3 d6 7. e5 Ng6 8. h4 Nxe5 9. Nxe5 dxe5 10. Nd2 c4 11. Nxc4 Ba6 12. Qf3 Qd5 13. Qxd5 cxd5 14. Nxe5 f6 15. Nf3 e5 16. O-O Kf7 17. c4 Be7 18. Be3 Bb7 19. cxd5 Bxd5 20. Rfc1 a5 21. Bc5 Rhd8 22. Bxe7

نقل از ماهنامه شطرنج

بازی یازدهم فینال قهرمانی شطرنج جهان 2012؛

تساوی 24 حرکته پایانی بر نیمزو هندی آناند

 

این بازی ماقبل آخر عنوان قهرمانی شطرنج جهان در سال 2012 و آخرین بازی بود که در آن "بوریس گلفاند" مهره سفید را در اختیار داشت.در این بازی یکبار دیگر "ویسواناان آناند" دفاع "نیمزو هندی" را به کار گرفت. هر چند این بازی در 25 حرکت به تساوی انجامید اما تنش در بازی در حالی بوجود آمد که "گلفاند" در حدود 50 دقیقه را بر روی یک حرکت فکر کرد و هنگامی که دو هماورد دستان یکدیگر را به نشانه توافق بر تساوی فشردند،"گلفاند" تنها 12 دقیقه در ساعتش زمان ذخیره داشت.حال این سوال پیش می آید که آیا "آناند" در بازی آخر با مهره سفید می تواند پیروز شود و عنوانش را برای دو سال دیگر تضمین نماید و یا اینکه مرحله تکمیلی سرنوشت دو بازیکن را رقم خواهد زد.



 

فینال قهرمانی شطرنج جهان تریتیاکوف-مسکو 2012

 

مسابقه فینال قهرمانی شطرنج جهان بین "ویسواناتان آنان"د مدافع عنوان قهرمانی  و "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان از 22 اردیهشت ماه الی 12 خردادماه آینده در گالری "تریتیاکوف" در شهر مسکو پایتخت روسیه در 12 بازی  برگزار می شود.برای این دوره از مسابقات مبلغ 2.55 میلیون دلار آمریکا جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که مبلغ 1.53 میلیون دلار آن (60%) به فرد برنده و 1.02 میلیون دلار (40%) آن به بازنده اهدا خواهد شد.

 

بازی یازدهم – تساوی 25 حرکته در نیمزو هندی

 

بازی یازدهم و ماقبل پایانی فینال عنوان قهرمانی شطرنج جهان با حساسیتهای خاصی همراه بود.از همان حرکات ابتدایی هواداران قهرمان جهان این امید را داشتند که یک پیروزی شیرین  برای بازیکن مورد علاقه خود حادث شود.

 

شطرنجیان
در اعصار گذشته جنگجویان شمشیرهایشان را تیز می کردند و یا تفنگهایشان را روغنکاری می کردند...

 

شطرنجیان
"آناند" در آغاز بازی و پس از انجام حرکت ششم خود

 

شطرنجیان
"بوریس گلفاند" در پی یافتن پاسخی مناسب به حرکت شگفتی آفرین هشتم سیاه

 

"بوریس گلفاند" در همان حرکات آغازین و در حرکت هشتم در برابر شاخه به ندرت بازی شده در دفاع "نیمزو هندی" حریف جبهه گرفت و نزدیک به 50 دقیقه را برای دادن پاسخی مناسب به این حرکت را صرف کرد.هواداران شطرنج در سراسر جهان که این بازی را به صورت زنده دنبال می کردند با این سوال کلنجار می رفتند که آیا این حرکت برگ برنده ای است که "آناند" از دل تدارکات خانگی رو کرده است. "گلفاند" با گوژپشتی بر روی صفحه شطرنج به تفکری عمیق فرو رفته بود.وی در برخی لحظات با تکان دادن دستان و سرش نشان از سپری کردن  وضعیتی عصبی میدادد. اما مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان درپایان موفق به یافتن شاخه مناسب در رویارویی با این حرکت شد و به خوبی بازی را تا حرکت 24 که تساوی را برای هر دو هماورد به همراه داشت ، اداره کرد.یکبار دیگر نتیجه به تساوی رسید تا بازی آخر سرنوشت ساز و حساس تر از قبل پیش رو باشد.

 

شطرنجیان
آخرین دقایق بازی یازدهم - بوریس گلفاند یه ارزیابی وضعیت پس از حرکت 22...Be8 می پردازد 

 

شطرنجیان
گلفاند حرکت 23.Rb3 را انجام داد و "آناند" از دورنمای بازی احساس آرامش می کند

 

شطرنجیان
پس از انجام حرکت 24 سیاه "گلفاند" پیشنهاد تساوی "آناند" را پذیرفت

 

 

بازی دوازدهم و آخرین مسابقه قهرمانی جهان در سال 2012 روز بعد از سپری شدن روز استراحت و عصر دوشنبه 8 خردادماه در حالی آغاز خواهد شد که "آناند" در این بازی مهره سفید را در اختیار خواهد داشت.

یادمان نمی رود که دو سال پیش و در صوفیه ، "آناند" توانست با فتح بازی آخر ، آنهم با مهره سیاه از عنوانش در رویارویی با "وسلین توپالف" بلغاری دفاع کند."ویشی آناند" برای اولین بار در سال 2000 و در تهران موفق به فتح عنوان قهرمانی جهان در مسابقه فینال قهرمانی فیده شد.این قهرمانی تنها یکسال دوام داشت و سال بعد از دست رفت.سال 2007 در مکزیک با قرار گرفتن در صدر جدول بهترینهای شطرنج وقت جهان به عنوان قهرمانی شطرنج جهان دست یافت.سال 2008 و در رویاروی با "ولادیمیر کرامنیک" از عنوانش دفاع کرد.سال 2010 یکبار دیگر برای دفاع ار عنوانش در مقابل "وسلین توپالف" قرار گرفت و با شکست وی توانستت سزاوارانه دو سال دیگر مهر تاییدی بر عنوان قهرمانیش بزند و اکنون و تا بدینجای رقابتها با تساوی در عدد 5.5 چشم به بازی دوازدهم و پایانی دارد تا یکبار دیگر سیطره اش را بر جهان شطرنج به رخ بکشد.

 

شطرنجیان
یک تماشاگر دائمی: نفر دوم شطرنج جهان "لئون آرونیان در گفتگو با "روبرت فونتین"

 

شطرنجیان
استاد بزرگ "مکس دلاگی" رییس فدراسیون شطرنج روسیه در کنار "مارک مارک پلوخوفسکی"،نفر سوم شطرنج جهان "ولادیمیر کرامنیک و "پیتر سویدر" که کار تفسیر زنده بازی را به زبان انگلیسی بر عهده داشتند.

 

 

تابلو نتایج

 

 Players
Rtng
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tot.
Perf.
+/–
 Vishy Anand
2791
½
½
½
½
½
½
0
1
½
½
½
 
5.5
2727
–10
 Boris Gelfand  
2727
½
½
½
½
½
½
1
0
½
½
½
 
5.5
2791
+10

 

 نقل از سایت شطرنجیان

دور یازدهم :

 بازی یازدهم که در شروع نیمزو هندی بود بعد از 25 حرکت مساوی شد. این بازی آخر گلفاند با سفید بود او در حرکت هشتم توسط تدارک آناند غافلگیر شد و 50 دقیقه فکر کرد! اما در نهایت حرکت درست را پیدا کرد.

فردا استراحت است و پس فردا دور آخر است که پیروزی هرکس به معنای عنوان قهرمانی جهان است. در صورت تساوی بازیهای سریع در روز 10 خرداد  قهرمان را  مشخص خواهد ساخت..

در سال 2010 در صوفیه همین شرایط برای آناند مقابل توپالف بود آنها 5.5 - 5.5 بودند و در دور آخر آناند پیروز شد.اولین عنوان قهرمانی جهان آناند در سال 2000 بود.

 

آخرین دقیقه های بازی یازدهم ، گلفاند بعد از Be8 فکر میکند..

بعد از حرکت Rd7 توسط آناند ، گلفاند پیشنهاد تساوی او را قبول کرد.

بازی یازدهم :

. d4 Nf6 2. c4 e6 3. Nc3 Bb4 4. e3 O-O 5. Bd3 d5 6. Nf3 c5 7. O-O dxc4 8. Bxc4 Bd7 9. a3 Ba5 10. Qe2 Bc6 11. Rd1 Bxc3 12. bxc3 Nbd7 13. Bd3 Qa5 14. c4 cxd4 15. exd4 Qh5 16. Bf4 Rac8 17. Ne5 Qxe2 18. Bxe2 Nxe5 19. Bxe5 Rfd8 20. a4 Ne4 21. Rd3 f6 22. Bf4 Be8 23. Rb3 Rxd4 24. Be3 Rd7

نقل از ماهنامه شطرنج

بازی دهم فینال قهرمانی شطرنج جهان مسکو 2012؛

"سیسیلی" شکست ناپذیر، چاشنی بازی نهم

 

"ویسواناتان آناند" مدافع عنوان قهرمانی شطرنج که در سه بازی باقیمانده در دو بازی مهره سفید را در اختیار دارد در بازی دهم و یکی از این بازیها با حرکت پیاده شاه سعی کرد تا توازن گشایشی حریف را بر هم زند.الیته "بوریس گلفاند" هم با سیسیلی مسلح و آماده پیکار بود. پاسخ 3.Bb5 "آناند" و به دنبال آن حرکت 5.b3 شکست ناپذیر و با توجه به تعویض وزیرها در حرکت یازدهم چاره ای برای هر دو بازیکن باقی نگذاشت تا در حرکت 25 دست یکدیگر را به نشانه یک تساوی دیگر بفشرند.



 

فینال قهرمانی شطرنج جهان تریتیاکوف-مسکو 2012

 

مسابقه فینال قهرمانی شطرنج جهان بین "ویسواناتان آنان"د مدافع عنوان قهرمانی  و "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان از 22 اردیهشت ماه الی 12 خردادماه آینده در گالری "تریتیاکوف" در شهر مسکو پایتخت روسیه در 12 بازی  برگزار می شود.برای این دوره از مسابقات مبلغ 2.55 میلیون دلار آمریکا جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که مبلغ 1.53 میلیون دلار آن (60%) به فرد برنده و 1.02 میلیون دلار (40%) آن به بازنده اهدا خواهد شد.

 

 

بازی دهم

 

بازی دهم فینال قهرمانی شطرنج جهان را "ویشی آناند" با مهره سفید و انجام حرکت پیاده شاه همانند بازی پنجم آغاز کرد و "بوریس گلفاند" یکبار دیگر دفاع "سیسیلی" را به عنوان گشایش انتخابی بازی به نمایش گذاشت ، در ادامه و بر خلاف بازی پنجم، مدافع قهرمانی شطرنج جهان با انجام حرکت 3.Bb5 از "سوشنیکوف" اجتناب کرد.دو حرکت بعد "گلفاند" با  5…e5  طرحی جدید را به بوته آزمایش گذاشت که به وضعیت قابل توجه با شانسهایی متقابل تبدیل شد.

با سرعت انجام حرکات می شد حدس زد که مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان این شاخه را به صورت عمیقی  تدارک دیده است.

به زودی با از صحنه به در شدن وزیرها وضعیت به ساگی گرایید اما کارشناسان هر سه نتیجه را برای بازی متصور بودند.وضعیت سیاه به دلیل داشتن پیاده های دو پشته کمی ضعیف بود اما این ضعف با در دست داشتن برتری دو فیل پوشانده می شد.با انجام تعویضهایی دیگر و ساده شدن بیش از پیش وضعیت ، دو هماورد در حرکت 25 به تساوی توافق کردند.

بدین ترتیب و در پایان بازی نهم نتیجه در عدد 5 مساوی پیش می رود و دو بازی باقیمانده آینده حساسیت را به اوج خواهد رساند.شاید کمتر کسی این نتیجه را در فاصله دو بازی به پایان رقابتها پیش بینی می کرد.یادمان نرود که در سال 2008 و در رویارویی قهرمانی شطرنج جهان در "بن"، "آناند" در پایان بازی دهم در مقابل "کرامنیک" نتیجه 6.5-3.5 را به نفع خود رقم زده بود و توانست با این نتیجه عنوان قهرمانی شطرنج جهان را برای خود حفظ کند.بازی یازدهم پس از سپری شدن روز استراحت عصر روز شنیه 6 خردادماه راس ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

دریافت بازی دهم با تفسیر "ادوارد رومین"

 

دریافت بازی دهم با تفسیر "مالکوم پین"

 

 

تابلو نتایج

 

 Players
Rtng
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tot.
Perf.
+/–
 Vishy Anand
2791
½
½
½
½
½
½
0
1
½
½
   
5.0
2727
–9
 Boris Gelfand  
2727
½
½
½
½
½
½
1
0
½
½
   
5.0
2791
+9

 نقل از سایت شطرنجیان

دور دهم :

دور دهم که  در دفاع سیسیلی و شاخه  Bb5 ادامه یافت به تساوی رسید. آناند میخواست با e4 و Bb5 و b3 حریفش را غافلگیر کند اما گلفاند کاملا آمادگی داشت و به سرعت حرکات آناند را پاسخ داد. در حرکت 11 وزیرها تعویض شد و بعد از 25 حرکت بازی تساوی شد.

بازی دهم :

 
1. e4 c5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 e6 4. Bxc6 bxc6 5. b3 e5 6. Nxe5 Qe7 7. Bb2 d6 8. Nc4 d5 9. Ne3 d4 10. Nc4 Qxe4 11. Qe2 Qxe2 12. Kxe2 Be6 13. d3 Nf6 14. Nbd2 O-O-O 15. Rhe1 Be7 16. Kf1 Rhe8 17. Ba3 Nd5 18. Ne4 Nb4 19. Re2 Bxc4 20. bxc4 f5 21. Bxb4 cxb4 22. Nd2 Bd6 23. Rxe8 Rxe8 24. Nb3 c5 25. a3

نقل از سایت ماهنامه شطرنج

بازی نهم فینال قهرمانی شطرنج جهان مسکو 2012؛

یک تساوی نجات بخش در یک بازی سخت برای آناند

 

پس از یک شکست دردناک در دور هشتم "بویس گلفاند" خود را جمع و جور کرد و بازی نهم را از نظر روانی به نفع خود پایان داد."ویسواناتان آناند" با دفاع "نیمزو هندی" بازی را آغاز کرد و یکبار دیگر "گلفاند" یک بازی تند و تیز را به نمایش گذاشت.با آنکه  "گلفاند" به روشنی  شانسهای بهتری را در اختیار داشت اما "آناند" اجازه نداد تا وی با مانورهای خود به پیروزی دست یابد و بازی پس از 49 حرکت در حالی که "آناند" یک بازی پر دردسر را پشت سر گذاشته بود به تساوی ختم شد.



 

فینال قهرمانی شطرنج جهان تریتیاکوف-مسکو 2012

 

مسابقه فینال قهرمانی شطرنج جهان بین "ویسواناتان آنان"د مدافع عنوان قهرمانی  و "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان از 22 اردیهشت ماه الی 12 خردادماه آینده در گالری "تریتیاکوف" در شهر مسکو پایتخت روسیه در 12 بازی  برگزار می شود.برای این دوره از مسابقات مبلغ 2.55 میلیون دلار آمریکا جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که مبلغ 1.53 میلیون دلار آن (60%) به فرد برنده و 1.02 میلیون دلار (40%) آن به بازنده اهدا خواهد شد.

 

بازی نهم

بازی نهم هر چند با برد و باختی همراه نبود اما سرشار از جنگ وگریز در صفحه شطرنج بود.در حالیکه "آناند" در بازی هشتم مهارتهای تاکتیکی خود را به رخ کشید در بازی نهم وی تواناییهای دفاعی خود را به نمایش گذاشت.این بازی که به یک بازی تند و تیز تبدیل شد در پایان در 49 حرکت به تساوی ختم شد.

"آناند" که از زرادخانه غنی گشایشی بهره مند است در هر بازی کار را برای حریف در به  حدس زدن به کارگیری شاخه های گشایشی سخت می کند.در بازی امرور وی دفاع "نیمزو هندی" را بازی کرد.هر دو بازیکن که در دو بازی قبل نتایج شوک انگیزی را پشت سر گذاشته بودند لذا در این بازی یک شاخه دفاعی اصلی و آرام را دنبال نمودند تا اینکه قهرمان جهان در حرکت 16 یک نوآوری را رو کرد."گلفاند" با پس و پیش کردن حرکات بازی را با در دست داشتن برتری مختصر به سمت وسط بازی رهنمون کرد."آناند" دفاع فعالی را با معاوضه وزیر در قبال یک پیاده، اسب و رخ به دید عموم گذاشت.

 

شطرنجیان
"بوریس گلفاتد" به دنبال امکانات استراتژیکی برنده است

 

شطرنجیان
"آناند" به با ایجاد یک دژ دفاعی مستحکم تساوی را اجتناب ناپذیر نمود

 

شطرنجیان
بوریس گلفاند گفت: "هیچ کس از اینکه در یک وضعیت برتر به تساوی دست یابد راضی نیست"

 

در مرحله آخر بازی "آناند" یک رخ،یک اسب و پنج پیاده در مقابل وزیر و چهار پیاده حریف در صفحه داشت و برای اولین بار در این دوره از مسابقات دو بازیکن چهل حرکت را پشت سر گذاشتند که بر اساس شرایط کنترل زمانی هر بازیکن 2 ساعت زمان دریافت نمودند."آناند" که در این وضعیت آرام و با اعتماد به نفس بازی را اداره می کرد و بر اساس آنچه مشهود بود وی به دنبال کسب تساوی با کیش دادنهای مداوم می گشت از سوی دیگر "گلفاند" که پس از پشت سر گذاشتن 40 حرکت اولیه و کنترل زمانی اول به دنبال راهی برای کسب برتری و پیروزی می گشت.در پایان اسب،رخ و شاه "آناند" با هماهنگی مانع از آن شدند که وزیر "گلفاند" راهی برای کسب پیروزی پیدا کند.

پس از 9 بازی نتیجه 4.5-4.5 مساوی پیش می رود و آناند" در بازی دهم که عصر فردا چهارشنبه راس ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد ، مهره سفید را در اختیار خواهد داشت.

 

 

شطرنجیان

در جریان کنفرانس مطبوعاتی بازی نهم از "آناند" پرسیدده شد که "درست 30 ثانیه قبل از اینکه هر بازی خاتمه یابد همسر شما در سالن کنفرانس حضور می یابد. او از کجا از خاتمه بازیها آگاه می شود؟" "آناند" پاسخ داد: "من نمی دانم که او چگونه می داند که بازی به زودی خاتمه خواهد یافت."

 

 

تابلو نتایج

 

 Players
Rtng
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tot.
Perf.
+/–
 Vishy Anand
2791
½
½
½
½
½
½
0
1
½
     
4.5
2727
–8
 Boris Gelfand  
2727
½
½
½
½
½
½
1
0
½
     
4.5
2791
+8

 

 نقل از شطرنجیان

بازی هشتم فینال قهرمانی شطرنج جهان مسکو2012؛

آناند در 17 حرکت گلفاند را مغلوب کرد 

 

ببر "چنای" خشمگین از شکست  دور هفتم فینال قهرمانی شطرنج جهان و سرشار از حس انتقام ، حریف سر مست از پیروزی دور هفتم را در تنها 17 حرکت بلعید. "ویسواناتان آناند" با فتح بازی هشتم فینال قهرمانی شطرنج جهان در 17 حرکت نتیجه را خیلی زود به تساوی کشاند. مئافع عنوان قهرمانی شطرنج جهان به لطف اشتباه فاحش گلفاند توانست وی را در یک بازی کوتاه،هیجان انگیز و مینیاتورگونه شکست دهد و خیلی زود به بازیها بازگردد.

بازی هشتم

"ویسواناتان آناند" مدافع عنوان قهرمانی شطرنج جهان در بازی هشتم خیلی زود توانست با کسب پیروزی در برابر "بوریس گلفاند" به رقابتها بازگردد.وی در یک بازی کوتاه و جذاب بر حریف غلبه کرد.عصر روز گذشته و در بازی هفتم "آناند" بازی را به "بوریس گلفاند" واگذار کرده بود اما "ببر چنای" غرش کنان با یک پیروزی 17 حرکته همه چیز را به تساوی کشاند.

"آناند" که در بازی امروز سرشار از حس انتقام بود سبک تهاجمی بازی خود را به نمایش گذاشت.این یک بازی سرشار از هیجان  بود و "آناند" با پیروزی 17 حرکته خود یک بازی دیگر را به مینیاتورهای شطرنج افزود.نکته جالب توجه این بود که قهرمان شطرنج جهان به خوبی توانسته بود شکست روز قبل را به لحاظ روانی به فراموشی بسپارد و با کسب یک پیروزی روحیه بخش روز استراحت آرامبخشی را فردا و پس از دور هشتم سپری خواهد نمود.

بازی دور هشتم در حالی آغاز شد که از همان ابتدا یک نبرد تئوریکی در دفاع "گرونفلد" که تا بدینجای رقابتها دفاع مورد علاقه "آناند" بوده است ، درگرفت. "گلفاند" خیلی زود و در حرکت سوم از گشایش بازی که در بازی سوم بازی شده بود منحرف شد و در حالی که از پیروزی روز قبل سرمست بود سعی کرد تا حریف را در جناح شاه به زحمت بیاندازد.اما قهرمان هندی شطرنج جهان هرگز اجازه نداد تا وی به اهداف خود دست یابد.در حرکت هشتم "گلفاند" حریف را برای تعویض فیلها ترغیب کرد و "آناند" شگفت زده از این طرح ، بی درنگ آنرا پذیرفت.

در حرکت دوازدهم به روشنی مشخص بود که "آناند" در وضعیت بهتری قرار دارد و "گلفاند" در یک اشتباه فاحش با حرکت وزیر در حرکت 14 به "آناند" این اجازه را داد تا در وضعیتی برنده قرار داد.وزیر ماجراجوی "گلفاند" که بی باکانه در قلمرو حریف پرسه می زد به دام افتاد و مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان خیلی دیر فهمید که راهی برای رهایی وزیرش یافت نمی شود.وزیر به دام افتاده چاره ای جز تسلیم شدن را برای گلفاند به جای نگذاشت تا "آناند" به اولین پیروزی خود در این دوره از مسابقات لبخند بزند.گفتنی است این کوتاهترین بازی در تاریخ بازیهای قهرمانی شطرنج جهان می باشد که با نتیجه قطعی خاتمه یافته است.

 

 یکبار دیگر نتیجه به تساوی کشیده شد و اینبار نتیجه 4-4 در تابلو نتایج درج شد.روز سه شنبه 2 خردادماه به عنوان روز استراحت در نظر گرفته شده است و عصر روز چهارشنبه 3 خردادماه بازی هشتم از 12 بازی برنامه ریزی شده در حالی آغاز خواهد شد که "بوریس گلفاند" در این بازی مهره سفید را در اختیار خواهد داشت.

 

شطرنجیان

 

تابلو نتایج

 

 

 Players
Rtng
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tot.
Perf.
+/–
 V.Anand
2791
½
½
½
½
½
½
0
1        
4.0
2678
–11
 B.Gelfand  
2727
½
½
½
½
½
½
1
0        
4.0
2840
+11

 نقل از شطرنجیان

بازی هفتم قهرمانی شطرنج جهان مسکو 2012؛

گلفاند پس از 19 سال آناند را شکست داد

 

در دور هفتم و آغاز نیمه دوم مسابقات "بوریس گلفاند" توانست به اولین امتیاز قطعی مسابقات در برابر "ویسولناتان آناند" دست یابد. گفتنی است این پیروزی گلفاند در برابر آناند پس از 19 سال اتفاق افتاد.

دور هفتم :

بازی در شروع اسلاو بود . اشتباه تاکتیکی آناند در حرکت 25 ابتکار عمل را به گلفاند داد تا وزیرها را تعویض کند و رخش را در عرض هفتم مستقر کند. رخ و دو اسب گلفاند تهدید مات داشتند برای سیاه یعنی آناند و او در حرکت 38 تسلیم شد. بعد از 19 سال گلفاند 43 ساله در شطرنج کلاسیک آناند 42 ساله را برد.

بازی هفتم :

 d4 d5 2. c4 c6 3. Nc3 Nf6 4. e3 e6 5. Nf3 a6 6. c5 Nbd7 7. Qc2 b6 8. cxb6 Nxb6 9. Bd2 c5 10. Rc1 cxd4 11. exd4 Bd6 12. Bg5 O-O 13. Bd3 h6 14. Bh4 Bb7 15. O-O Qb8 16. Bg3 Rc8 17. Qe2 Bxg3 18. hxg3 Qd6 19. Rc2 Nbd7 20. Rfc1 Rab8 21. Na4 Ne4 22. Rxc8 Bxc8 23. Qc2 g5 24. Qc7 Qxc7 25. Rxc7 f6 26. Bxe4 dxe4 27. Nd2 f5 28. Nc4 Nf6 29. Nc5 Nd5 30. Ra7 Nb4 31. Ne5 Nc2 32. Nc6 Rxb2 33. Rc7 Rb1 34. Kh2 e3 35. Rxc8 Kh7 36. Rc7 Kh8 37. Ne5 e2 38. Nxe6

شطرنج قهرمانی جهان: بازی ششم نیز مساوی شد!

توضیح کاسپارف در مورد بازی و دیدن بازی ششم

قهرمانی جهان هم اکنون در گالری ترتیاکف در مسکو در جریان است . آناند قهرمان دوره ی پیش جهان با برنده تورنمنت نامزدی ، گلفاند به رقابت می پردازد. مسابقه 12 بازی است که از 11 تا 30 می (22 اردیبهشت تا 10 خرداد 91) ادامه دارد. برنده 1.53 میلیون دلار (60%) و بازنده 1.02 (40%)میلیون دلار میگیرند.

دور ششم :

کاسپارف : پوزیسیون گلفاند در دفاع اسلاو بهتر بود اما او به هیچ برتری  آشکاری دست نیافت اما شانسهایی داشت که هم دورنمای خوبی داشتند و هم نگران کننده بودند. دورنمای خوب آن بدلیل برتری جزئی او بود و نگران کننده بودن آن به این دلیل بود که آناند به راحتی آن برتری را از بین برد!

بازی پنجم فینال قهرمانی شطرنج جهان مسکو 2012؛

یک تساوی 27 حرکته در"سیسیلی سوشنیکوف"

 

بازی پنجم از فینال قهرمانی شطرنج جهان بین "ویسواناتان آناند" و "بوریس گلفاند"  تا حرکت 17 در تئوری گشایشی دنبال شد. در ادامه "آناند" که در این روز مهره سفید را در اختیار داشت از تئوری بازی سال 2009 که بین این دو هماورد انجام شده بود خارج شد و برتری مختصری را به دست آورد.اما قهرمان جهان در ادامه  به حریف اجازه داد تا تعادل را برقرار کند و تنها در 10 حرکت بعد بازی پنجم هم همانند بازیهای پیشین سرنوشتی جز تساوی در برنداشت.به گزارش این بازی با این توضیح که تصاویر و ویدئو به آن اضافه خواهد شد توجه فرمایید.



فینال قهرمانی شطرنج جهان تریتیاکوف-مسکو 2012

 

مسابقه فینال قهرمانی شطرنج جهان بین "ویسواناتان آنان"د مدافع عنوان قهرمانی  و "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان از 22 اردیهشت ماه الی 12 خردادماه آینده در گالری "تریتیاکوف" در شهر مسکو پایتخت روسیه در 12 بازی  برگزار می شود.برای این دوره از مسابقات مبلغ 2.55 میلیون دلار آمریکا جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که مبلغ 1.53 میلیون دلار آن (60%) به فرد برنده و 1.02 میلیون دلار (40%) آن به بازنده اهدا خواهد شد.

 

بازی پنجم - فینال قهرمانی جهان مسکو2012

بالاخره انتظارها به سر رسید و تماشاگران بازی پنجم فینال قهرمانی جهان یک بازی با شروع پیاده شاه را شاهد بودند.در این بازی "آناند" با مهره سفید برای اولین بار در طول بازیها با حرکت پیاده شاه بازی  را آغاز کرد.اما "گلفاند" که به نظر میرسید از این حرکت حریف چندان شگفت زده نشده است خود به شگفتی دامن زد و با انتخاب شاخه "سوشنیکوف" در دفاع "سیسیلی" به جای دفاع "پتروف" و مورد علاقه خود ، "آناند" و همینطور تماشاگران بی شمار این بازی را شگفت زده کرد."آناند" که به نظر می رسد آن "آناند" همیشگی و کسی که در بازیهایی جنگنده، "ولادیمیر کرامنیک" روس را در سال 2008 و "وسلین توپالف" بلغار را در سال 2010 از پیش رو بر داشته بود در این بازی یک شاخه آرام و مطمئن و خالی از روح جنگندگی را برگزید.این بازی به یک بازی تکنیکی و پوزوسیونی که درکش برای آماتورها و تماشاچیان عادی چندان آسان نبود، تبدیل شد.هر دو هماورد شاخه اصلی "سوشنیکوف" را با تحلیلهایی دقیق و موشکافانه با  تمرکز قوا بر جناح وزیر و با تعویضهایی منظم و فاصله ای به نمایش گذاشتند.در پایان حرکت 26 طرفین یک وزیر و یک رخ با فیلهای ناهمرنگ و پیاده های مساوی را در صفحه به جا گذاشتند که این خود یک تساوی را به ارمغان آورد.

این پنجمین بازی مسابقات با نتیجه تساوی بود که بدین ترتیب و در پایان بازی پنجم طرفین در عدد 2.5 مساوی هستند که این خود بر حساسیت ادامه بازیهای می افزاید.در بازی ششم که مسابقات را به نیمه می رساند و همینطور در بازی هفتم که اولین بازی از نیمه دوم مسابقات می باشد و طبق برنامه اعلام شده "بوریس گلفاند" مهره سفید را در اختیار خواهد داشت.بازی ششم جمعه 29 اردیبهشت ماه راس ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

 

تابلو نتایج

 Players
Rtng
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tot.
Perf.
+/–
 V.Anand
2791
½
½
½
½
½
             
2.5
2727
–4
 B.Gelfand  
2727
½
½
½
½
½
             
2.5
2791
+4

 مرتبط:

بازی چهارم فینال قهرمانی شطرنج جهان مسکو2012 ؛

گلقاند از پس نیمه اسلاو آناند بر نیامد

 

بازی چهارم از فینال قهرمانی شطرنج جهان در حالی انجام شد که همانند بازی سوم دو هماورد به اسلحه های دفاعی خود متوسل شدند.در این بازی "آناند" با به کار بردن دفاع نیمه اسلاو به "گلفاند" اجازه نداد تا شانسهایی برای کسب برتری بیابد.به نظر می رسید که تدارکات "گلفاند" برای دستیابی به برتری کافی نبوده است.این بازی سراسر متعادل و خالی از روح جنگندگی پیش رفت.بر خلاف اینکه این بازی ده حرکت نسبت به بازی قبل بیشتر به طول انجامید اما بر خلاف آن یک تساوی هیجان انگیز را موجب نشد.


بازی سوم قهرمانی شطرنج جهان مسکو-2012؛

آناند تا سرحد پیروزی پیش رفت

 

بازی سوم قهرمانی شطرنج جهان تا مرز اولین نتیجه قطعی پیش رفت.در این بازی "ویسواناتان آناند" که از دفاع کاربردی "گرونفلد" توسط "بوریس گلفاند" در بازی اول شگفت زده شده بود اینبار در مقابل این دفاع یک شاخه شکست ناپذیر را به نمایش گذاشت.پیش روی پیاده" آناند" تا عرض هفتم این نوید را به تماشاگران مشتاق این بازی می داد که بالاخره شاهد اولین برد و باخت مسابقات خواهند بود اما استقرار رخهای "گلقاند" در عرض دوم و در جوار شاه حریف از این امر جلوگیری کرد تا این بازی تماشایی با نتیجه تساوی خاتمه یابد.

http://moscow2012.fide.com/images/news/img_7551%20-%20text.jpg

فینال قهرمانی شطرنج جهان مسکو 2012؛

تساوی بازی دوم با نمایش نیمه اسلاو آناند

 

بازی دوم از مرحله نهایی مسابقات قهرمانی شطرنج جهان در سال 2012 با نتیجه تساوی خاتمه یافت.در این بازی "ویسواناتان آناند" با مهره سیاه، دفاع نیمه اسلاو را در مقابل مهره سفید "بوریس گلفاند" به نمایش گذاشت.



فینال قهرمانی شطرنج جهان تریتیاکوف-مسکو 2012

مسابقه فینال قهرمانی شطرنج جهان بین "ویسواناتان آنان"د مدافع عنوان قهرمانی  و "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان از 22 اردیهشت ماه الی 12 خردادماه آینده در گالری "تریتیاکوف" در شهر مسکو پایتخت روسیه در 12 بازی  برگزار می شود.برای این دوره از مسابقات مبلغ 2.55 میلیون دلار آمریکا جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که مبلغ 1.53 میلیون دلار آن (60%) به فرد برنده و 1.02 میلیون دلار (40%) آن به بازنده اهدا خواهد شد.

 

بازی دوم -قهرمانی جهان شطرنج مسکو 2012

بازی دوم فینال قهرمانی جهان در حالی با نتیجه تساوی خاتمه یافت که در این بازی "بوریس گلفاند" با مهره سفید در مقابل مهره سیاه "ویسواناتان آناند" قرار گرفت.همگان این سوال را در ذهن داشتند که "آناند" مدافع عنوان قهرمان شطرنج جهان با مهره سیاه چه اسلحه دفاعی را رو می کند.دو سال پیش در مقابل "وسلینن توپالف" دفاع نچندان کار آمد "گرونفلد" و "کاتالان" خنثی کننده را به کار برده بود. وی دراین بازی و با مهره سیاه به دفاع نیمه اسلاو روی آورد. شوربختانه این بازی به یک نمایش ساکن تبدیل شد و در پایان در 25 حرکت طرفین به  تساوی رضایت دادند.بدین ترتیب و در پایان بازی دوم هر دو حریف در عدد یک مساوی هستند و پس از سپری شدن روز استراحت اول در پایان بازی دوم باید دید که "آناند" با مهره سفید چگونه در برابر "گلفاند" بازی خواهد کرد.بازی سوم عصر روز دو شنبه راس ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

 

تابلو نتایج

 Players
Rtng
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tot.
Perf.
+/–
 V.Anand
2791
½
½
                   
1.0
2727
 
 B.Gelfand  
2727
½
½
                   
1.0
2791
 

 

 

شطرنجیان

فینال قهرمانی شطرنج جهان مسکو 2012؛

تساوی آغازی بر فینال قهرمانی شطرنج جهان

 

بازی اول از مسابقه فینال قهرمانی شطرنج جهان عصر امروز جمعه 22 اردیبهشت ماه در محل گالری "ترتیاکوف" در شهر مسکو پایتخت روسیه در حالی انجام پذیرفت که "ویسواناتان آناند" مدافع عنوان قهرمانی با مهره سفید در مقابل "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان به یک تساوی 25 حرکته دست یافت.
 

 



فینال قهرمانی شطرنج جهان تریتیاکوف-مسکو 2012

مسابقه فینال قهرمانی شطرنج جهان بین ویسواناتان آناند مدافع عنوان قهرمانی جهان و "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان از 22 اردیهشت ماه الی 12 خردادماه آینده در گالری تریتیاکوف در شهر مسکو پایتخت روسیه در 12 بازی  برگزار می شود.برای این دوره از مسابقات مبلغ 2.55 میلیون دلار آمریکا جایزه نقدی در نظر گرفته شده است که مبلغ 1.53 میلیون دلار آن (60%) به فرد برنده و 1.02 میلیون دلار (40%) آن به بازنده اهدا خواهد شد.

 

 

شطرنجیان

"آناند" به "المژیینوف" برای انجام حرکت افتتاحیه مسابقات کمک می کند..

 

شطرنجیان

و "کیرسان الیمژیونوف" رییس فیده بازی را به طور رسمی با حرکت 1.d4 آغاز می کند.

 

 

گزارش بازی اول

در بی همتاترین رقابت سال "ویسوناتان آناند" مدافع عنوان قهرمانی در بازی اول با مهره سفید به مصاف "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی شطرنج جهان رفت.قهرمان شطرنج جهان دراین بازی به همانند بازی اول رقابت سال 2010 در مقابل "وسلین توپالف" به دفاع کاتالان روی نیاورد بلکه بازی در دفاع گرونفلد که باب طبع قهرمان جهان است آغاز شد در ادامه "گلفاند" با عقیم کردن طرحهای تهاجمی حریف در حرکت 34 دستش را با به نشانه تساوی به سمت "آناند" دراز کرد تا یک تساوی هیجان انگیز آغازی بر مسابقه فینال قهرمانی جهان در سال 2012 باشد.

 

 

شطرنجیان
آغار بازی و دوربینهایی که برای گرفتن عکس بر دو بازیکن زوم کرده اند

 

شطرنجیان
ویشی آناند می نظاره گر بازی حریف در دفاع گرونفلد است.

 

شطرنجیان
حرکت س.م سیاه در دفاع گرونفلد را می توان تا حدودی یک شگفتی به حساب آورد

 

 

تابلو نتایج

 Players
Rtng
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tot.
Perf.
+/–
 V.Anand
2791
½
                     
0.5
2727
 
 B.Gelfand  
2727
½
                     
0.5
2791
 

 

آغاز رسمی فینال قهرمانی شطرنج جهان مسکو2012

 

مسابقه فینال قهرمانی شطرنج جهان در سال 2012 پنج شنبه شب گذشته 21 اردیبهشت ماه در گالری "ترتیاکوف" در شهر مسکو با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز شد.در این مراسم پس از خواندن سرود ملی و سخنرانی بزرگان ،مراسم تعیین رنگ مهره بازی اول انجام شد که بدین ترتیب "ویسواناتان آناند" مدافع عنوان قهرمانی شطرنج جهان بازی اول را با مهره سفید در مقابل "بوریس گلفاند" مدعی عنوان قهرمانی آغاز خواهد کرد.اما بخش قابل توجه این مراسم اجرای موسیقی یک نوجوان بود که ما او را "مگنوس کارلسن" موسیقی نام می نهیم !



شطرنجیان

مراسم افتتاحیه قهرمانی شطرنج جهان مسکو 2012

علاقمندان می توانند برای مشاهده مشروح کامل گزارش افتتاحیه به ویدئوی این مراسم در سایت رسمی مسابقات مراجعه فرمایید.

 

بخش قابل توجه مراسم اجرای موسیقی با اجراهای خیره کننده نوازندگان بود.

 

شطرنجیان

اجرای "باربارا" و "رومن" سر آغاز این اجزای موسیقی بود که در زمان 20:56:20 از ویدئو قابل مشاهده است.پس از آن نوبت به تکنوازی سحر انگیز "رومن" رسید...

شطرنجیان

... وی در با اجرای "سولو" که در زمان 21:0240 از ویدئو قابل دستیابی است حضار را شگفت زده کرد.

شطرنجیان

در ادامه "دنیس متسف" که یک پیانیست زبر دست است به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک پرداخت.این بخش در زمان 21:07:00 قابل مشاهده است.

 

شطرنجیان

در ادامه دو نوازنده به اجرا با یکدیگر به کار خود پایان دادند.

 

تابلو نتابج

 Players
Rtng
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tot.
Perf.
+/–
 V. Anand
2791
                             
 B.Gelfand  
2727
                             

 

برنامه بازیها،پخش ویدئویی و گزارش بازیها

در طول برگزاری مسابقات گزارش کامل ویدئویی با گزارش به زبان روسی و انگلیسی در سایت رسمی مسابقات قابل مشاهده خواهد بود. اساتید بزرگی همانند "نایجل شورت،"یان تیمان"،"پیتر لکو"،"پیتر سویدر" و "آلکساندرگریسچوک" کار گزارش بازیها را بر عهده خواهند داشت.در سالن ویژه گزارش بازیها مهمانان ویژه ای همانند قهرمانان اسبق شطرنج جهان،قهرمانان جامههای جهانی و برندگان تورنمنتهای معتبر حضور خواهند یافت و به بحث و گفتگو پیرامون این دوره از مسابقات خواهند پرداخت.برای اولین بار در تاریخ برگزاری مسابقات کارشناسان مشهور هنری در سالن ویژه ای در مورد نقش و جایگاه هنر روسی در تاریخ روسیه و همچنین فرهنگ هنر جهان بحث خواهند کرد. تماشاگران روسی و خارجی می توانند در طول برگزاری مسابقات با آثار هنری هنرمندان روسیه آشنا شوند.

بازیهای مسابقات قهرمانی جهان راس ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز خواهند شد که علاقمندان می توانند به پخش زنده بازیها در سایت رسمی مسابقات مراجعه نمایندو

 

برنامه بازیها

پنجشنبه 21 اردیبهشت مراسم افتتاحیه  
جمعه 22 اردیبهشت بازی اول  
شنبه 23 اردیبهشت بازی دوم  
یکشنیه 24 اردیبهشت استراحت  
دوشنبه 25 اردیبهشت بازی سوم  
سه شنبه 26 اردیبهشت بازی چهارم  
چهارشنبه 27 اردیبهشت استراحت  
پنج شنبه 28 اردیبهشت بازی ینجم  
جمعه 29 اردیبهشت بازی ششم  
شنبه 30 اردیبهشت استراحت  
یکشنبه 31 اردیبهشت بازی هفتم  
 
دوشنیه 1 خرداد بازی هشتم  
سه شنبه 2 خرداد استراحت  
چهارشنبه 3 خرداد بازی نهم  
پنج شنبه 4 خرداد بازی دهم  
جمعه 5 خرداد استراحت  
شنبه 6 خرداد بازی یازدهم  
یکشنبه 7 خرداد استراحت  
دوشنبه 8 خرداد بازی دوازدهم  
سه شنبه 9 خرداد استراحت  
چهارشنبه 10 خرداد مرحله تکمیلی  
پنج شنبه 11 خرداد اختتامیه  

 


 

مرتبط:

 

 
 
 

نظرات

نام

ایمیل   (نمایش داده نخواهد شد)
نظر

حامیان


قهرمانان
  • قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری
    قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری

  • استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    قهرمان لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم سایپا وکسب مقام اول (میز3) در سال 1398
    کسب عنوان برترین بازیکن جوان آسیا از سوی فدراسیون شطرنج آسیا (2016)
    شرکت در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی کشور وراه یابی به فینال مسابقات در سال 1396
    نایب قهرمانی لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم ذوب آهن وکسب مقام اول (میز1) در سال 1395
    کسب اخرین نورم استاد بزرگی در مسابقات المپیادجهانی به همراه تیم ملی بزرگسالان
    کسب مقام سوم قهرمانی جهان در رده سنی زیر 18 سال -2016
    کسب مدال طلای تیمی قهرمانی جهان در المپیاد زیر 16 سال 2015 - مغولستان
    کسب عنوان قهرمانی اسیا در رده سنی زیر 16 سال - 2015(کره جنوبی)
    کسب مقام دوم مشترک اوپن گرجستان 2015
    کسب اولین نورم استادبزرگی در تیرماه 94 (بلغارستان)
    کسب عنوان استادی بین المللی در فروردین 94(تایلند)
    کسب عنوان سومی تیمی مسابقات المپیاد جهانی 2014 مجارستان
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 16 سال -2014- هند
    کسب مدال تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2014
    کسب مدال برنز تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2013
    مقام دومی قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 14 سال - ایران 2013
    مقام دوم تيمي و كسب مدال نقره ميز 5 در المپياد جهاني زير 16 سال (تركيه - 2012)
    مقام اول تیمی مسابقات قونیه - ترکیه 2012
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 14 سال سريلانكا و کسب مدال تیمی زیر 14 سال
    کسب مدال نقره تیمی سریع زیر 14 سال سریلانکا 2012
    مقام چهارم (مشترک با سوم ) جهان زیر 12 سال برزیل 2011
    قهرمان اسيا زير 12 سال فیلیپین 2011
    مقام ششم جهان زیر 12 سال 2010 یونان
    مقام هفتم جهان زیر 10 سال ترکیه 2009
    قهرمان اسيا زیر 10 سال 2009 هند و همچنین طلای تیمی زیر 10 سال
    مقام اول كشور در رده سني زير 12 سال
    مقام چهارم مسابقات زیر 14 سال قهرمانی جهان 2011
    قهرمان کشوردر سال 90-1389
    کسب مدال طلای asean ویتنام 2009 و اخذ عنوان استادی فیده
    کسب مدال تیمی زیر 10 سال - ویتنام 2008

  • استاد بین المللی  نیما جوانبخت
    استاد بین المللی نیما جوانبخت
    کسب مقام سوم اسیا در رده سنی زیر 20 سال - 2015 قرقیزستان
    کسب مقام قهرمانی کشور در رده سنی زیر 20 سال - 1394
    کسب مقام دومی مسابقات سریع و چهارمی متعارف قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 18 سال -ایران 2013
    كسب مقام دوم تيمي در مسابقات المپياد جهاني زير 16 سال (استانبول 2012)
    مقام چهارم زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام اول اسيا در مسابقات سريع و بليتس زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام ششم مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی زیر 16 سال 2011
    قهرمان جشنواره سراسری کشور در سال 90
    مدال نقره زیر 16 سال اسیا فیلیپین 2011
    نفر سوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال
    مدال برنز تیمی المپیاد جهانی2011 - مدال طلای انفرادی المپیاد جهانی 2011
    مدال طلای تیمی مسابقات ازاد ترکیه 2011

  • استاد فیده انوشا مهدیان
    استاد فیده انوشا مهدیان
    نائب قهرمان مسابقات برق آسا زون غرب آسیا رده زیر 20 سال 2022 - قرقیزستان
    مقام سوم مسابقات المپیاد جهانی گروه B سال 2022 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1400 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - کرمانشاه
    مقام سوم مسابقات جوانان آسیا رده زیر 20 سال 2021 - کسب دومین نورم استادی بین المللی - سریلانکا
    قهرمان تیمی(تیم سایپا تهران)مسابقات لیگ برتر کشور 1398 - تهران
    مقام سوم مسابقات نوجوانان جهان رده زیر 16 سال 2019 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1398 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - رشت
    مقام سوم مسابقات زون 3/1 بانوان آسیا سال 2019 - کسب اولین نورم استادی بین المللی - اردن
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان) لیگ برتر کشور 1397 - تهران
    قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - گرگان
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1397 - قزوین
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1397 - زنجان
    مقام سوم تیمی مسابقات المپیاد جهانی شطرنج رده زیر 16 سال 2018 - هند
    قهرمان میز بانوان(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1396 - رشت
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1396 - گرگان
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1396 - ساری
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی سریع آسیا رده زیر 20 سال 1396 - شیراز
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1395 - تهران
    نایب قهرمان مراحل اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1395 - سمنان
    نایب قهرمان مرحله اول مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1395 - یزد
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1394 - قزوین
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1394 - ماهشهر
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1393 - ساری
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1392 - قزوین

  • هستی خسروی
    هستی خسروی
    مقام دوم رده سنی زیر 10 سال1396
    کسب عنوان سومی قهرمانی جهان در رده سنی زیر 8 سال -216
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان رده سنی زیر 6 سال جشنواره کشور - 1392

  • محمد صادق نادری
    محمد صادق نادری
    قهرمان مسابقات اماتوزی اسیا- اصفهان 2016
    نایب قهرمان رده سنی زیر 14 سال پسران - 1394

  • محسن ترکان
    محسن ترکان
    نایب قهرمان مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • امیرحسین بادکوبی
    امیرحسین بادکوبی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 14 سال کشور در سال 1391
    كسب مقام اول اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان -1391)
    نایب قهرمان مسابقات زیر 20 سال کشور در سال 1391
    مقام سوم در رده سنی زیر 12 سال در سال 90-1389

  • علیرضا آقائی
    علیرضا آقائی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 18 سال کشور در سال 1391
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا(سريلانكا2012)
    نفر دوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال در سال 90-1389
    تکرار مقام دوم رده سنی زیر 16 سال کشور - سال 91-1390

  • فراز قلعه دار
    فراز قلعه دار
    نايب قهرمان اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان - 1391)
    قهرمان کشور در سال 1390 (رده سنی زیر 20سال)

  • استاد فيده پرنيان عباسي
    استاد فيده پرنيان عباسي
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 12 سال کشور در سال 1391
    کسب مقام اول مشترک و عنوان استادي فيده مسابقات اسه ان در مسابقات اسه ان 2012
    مقام دوم قهرمانی کشور در رده زیر 10سال- سال 90-1389

  • رامیلا واگوهیان
    رامیلا واگوهیان
    مقام سوم زیر 18 سال 1396
    کسب مقام سوم بازیهای سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 15 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 20 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال - 1393
    مقام سوم قهرمانی کشور - رده سنی زیر 14 سال - 1392
    مقام دوم زیر 8سال کشور در سال 1388

  • اشکان ازلی
    اشکان ازلی
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 16 سال(1392) و راهیابی به مسابقات قهرمانی اسیا(2014)
  • طناز ازلی
    طناز ازلی
    مقام سوم مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی کشور
    نائب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال 1397
    مقام دوم مسابقات آسیایی رده سنی زیر 16 سال 2017
    مقام سوم سریع قهرمانی آسیا رده سنی زیر 16 سال 2017
    قهرمان کشور دررده سنی زیر16سال دختران 1395
    نایب قهرمان رده سنی زیر 15 سال دختران مدارس اسیا و کسب عنوان wcm - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 14 سال - 1393

  • فاطمه مشهدی
    فاطمه مشهدی
    مقام اول کشور در رده سنی زیر 12 سال - 1398
    کسب مقام سوم زیر 12 سال کشور درسال 1397
    مقام سوم رده سنی زیر 10 سال 1396
    کسب عنوان دومی مسابقات سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 9 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    قهرمان کشور در جشنواره کشوری رده سنی زیر 6 سال - تهران - 1392

  • کیارش نجفی
    کیارش نجفی
    1390- مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا2011
    قهرمان استات اصفهان در رده سنی زیر 16 سال - 1394

  • خشایار رجبی
    خشایار رجبی
    مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا - 2011
  • امید کریمی
    امید کریمی
    دارنده مدال برنز قهرمانی کشور کم بینایان و نابینایان - 1395 رامسر
  • عسل کاظم زاده
    عسل کاظم زاده
    کسب عنوان بهترین بازیکن ریتینگ دار زیر 1900 بانوان اماتوری اسیا- اصفهان 2016
    قهرمان استان در رده سنی زیر 12 سال - 1393
    راهیابی به فینال قهرمانی کشور بانوان (انتخابی تیم ملی بزرگسالان)1393
    قهرمان استان در رده سني زير 10 سال دختران -1391
    قهرمان استان در رده سنی زیر 20 سال دختران - سال 1390
    مقام هفتم رده سنی زیر 10 سال کشور - سال 91-1390
    مقام چهارم مسابقات قهرمانی کشور رده سنی زیر 8 سال 90-1389

  • ایدا عباسی
    ایدا عباسی
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390 و قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390
    قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران

  • مسعود ایرانپور
    مسعود ایرانپور
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1800 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • علی کدخدائی
    علی کدخدائی
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 2000 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • محمد جواد نادری
    محمد جواد نادری
    بهترین بازیکن بدون ریتینگ مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • نگین ماجد
    نگین ماجد
    کسب عنوان بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1700 مسابقات اماتوری بانوان اسیا-اصفهان 2016
  • آرش جعفری قورتانی
    آرش جعفری قورتانی
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال - 1398
    قهرمان زیر 6 سال پسران در سال 1395

  • آرین اعتمادی
    آرین اعتمادی
    مدال برنز زیر 14 سال کشور - 1398
    قهرمان زیر 10 سال پسران استان در سال 1395

  • مائده یوسفیان
    مائده یوسفیان
    مدال برنز زیر 10 سال کشور - 1398
  • شایان ایمن
    شایان ایمن
    قهرمان استان زیر 10 سال 1396
    نایب قهرمان استان زیر 12 سال 1397
    قهرمان استان زیر 12 سال 1398
    نایب قهرمان کشور زیر 14 سال 1399
    نایب قهرمان اسیا زیر14 سال 2021